Team Manager

Arbetsbeskrivning

Är du Aditro's nästa Team Manager inom vår BPO-verksamhet? Vill du arbeta i en miljö där egna initiativ och idéer uppskattas och uppmuntras? Använda din kompetens till att skapa, strukturera och driva fram nästa generations lönetjänst? Är du intresserad av förändring, ny teknik och vill ta nästa steg i karriären? I så fall har vi Sveriges mest intressanta tjänst för dig!

Om tjänsten

I rollen som Team Manager har du ansvar att leda och säkerställa personalens kompetensutveckling. Du arbetar kontinuerligt med att utvärdera, kvalitetssäkra och optimera den operativa löneproduktionen mot vår övergripande vision, vårt uppdrag och våra mål.

I rollen ingår ett relationsansvar mot utvalda kunder och deltagande i affärsmöten med kund och säljavdelningen. Du ansvarar för arbetsfördelningen och strukturen inom ditt team. Du arbetar aktivt med att hitta områden som förbättrar och effektiviserar vår egen och våra kunders vardag. I rollen ingår att ha god översikt på de kundkontrakt med tillhörande SLA:er som finns inom teamets ansvarsområde och kontinuerligt arbeta för en förbättrad CSAT och NPS.  

Som Team Manager är du en positiv förebild när det gäller att leva våra kärnvärden och ansvarar för arbetsmiljöfrågor och att teamet efterlever våra policyer och riktlinjer. Du har intäkts- och kostnadsansvar och personalansvar för ditt team och i det ekonomiska ansvaret inkluderas ekonomisk planering, budgetering, uppföljning och rapportering.

Du kommer att ingå i BPOs ledningsgrupp.

Din profil

Vi söker dig som har god förståelse för löneprocesser och gillar att arbeta utvecklingsinriktat. För att lyckas i rollen som Team Manager behöver du vara noggrann, strukturerad, kvalitetsmedveten och analytisk. Du är en kommunikativ och lyhörd lagspelare som alltid vill bemöta våra kunder och medarbetare på ett pedagogiskt och professionellt sätt.

I din roll som ledare är du prestigelös och kan hantera dina egna arbetsuppgifter samtidigt som du hjälper andra att utvecklas. Du är positiv, målinriktad och bidrar gärna med konstruktiva idéer och lösningar som leder gruppen och verksamheten framåt.

Kvalifikationer:


• Universitetsutbildning el motsvarande inom HR/Lön/Ekonomi/Försäljning
• Flera års projekt- och/eller ledarskapserfarenhet
• Lång erfarenhet av att arbeta inom outsourcing-verksamhet
• Affärssinne och förmåga att leverera resultat
• Systemvana
• Goda kunskaper i Excel
• Goda engelska kunskaper, såväl skriftligt som muntligt

Aditro erbjuder dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter i en spännande bransch. Du kommer att arbeta på en trevlig arbetsplats där du dagligen får samarbeta med skickliga kollegor.
Tjänsten omfattar heltid och placerad på vårt kontor i Norrköping.

Ansökan

Skicka in din ansökan redan idag dock senast den 11 Juni. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor om tjänsten, kontakta rekryterande chef Mikael Sundin. 

Flexibel start – gärna så snart som möjligt

 


Aditro är ledande leverantör av HR- och lönesystem samt löneoutsourcing i Norden. ’We move the world of HR’ med över 50 års erfarenhet och genom samarbete tillsammans med våra kunder. Idag är vi omkring 600 engagerade medarbetare i Norden som hjälper våra kunder att automatisera och digitalisera HR- och löneprocesser. Vårt uppdrag är att hjälpa till med att skapa en bättre medarbetarupplevelse genom att göra HR-processer mer moderna och effektiva.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Aditros verksamhet genomsyras av våra värderingar: Leading, Committed, People Centric.

Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aditro
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2021
  • Ansök senast: 11 juni 2021

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024