Team Manager

Arbetsbeskrivning

PayEx Group är en av nordens främsta experter på betalningar. Det har vi blivit tack vare vårt breda produktutbud, vår gedigna kunskap och kompetens. Vi är en privatägd koncern som startades 1972 med cirka femhundra medarbetare i fyra länder. Våra värderingar är service, ärlighet, kunskap och innovation. Vi ligger i ständig framkant med utveckling av innovativa produkter och tjänster till nytta för våra kunder. Det är därför vi behåller vår plats som experter inom betalningar på alla plattformar, oavsett om det rör sig om fysisk butik eller digital handel.

Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating, billing, fakturering, reskontrahantering, inkasso- och kredithantering.
Genom att göra det vi är bäst på frigör vi tid för våra kunder så de kan göra det de är bäst på!


Vi söker nu en Vikarierande Team Manager till Team Credit Account inom Customer Operations.

Om teamet

Teamet består av 20 medarbetare fördelat på två handläggargrupper, leveransspecialister, systemspecialister och Team Manager. Vårt uppdrag är att hantera kundernas hela flöde inom tjänsterna faktura, delbetalning, kontokrediter och lån. Vi strävar efter att hela tiden utveckla och förbättra arbetssätten och tjänsterna, tillsammans med våra kunder utvecklas vi.

Din roll

Som Team Manager ansvarar du för följande:

Kundleverans i enlighet med ingångna avtal och SLA för de produkter och de kunder som ingår i ditt team. Säkerställer att teamet uppfyller förväntan på operationell effektivitet, kvalitet och service. Bryter ned strategier, aktiviteter och mål i verksamhetsplanen till att gälla för ditt team. Ansvarar för att teamet uppfyller budget-, resultat- och medarbetarmål och mäter och följer upp ditt team i enlighet med uppdraget. Du har fullt personalansvar (lön, arbetsmiljö etc.) och säkerställer rätt kompetens och utveckling för medarbetarna så att de agerar Experts in Payments för de produkter och kunder som ditt team ansvarar för. Och inte minst, samverkar med övriga team och funktioner inom PayEx för att säkerställa helhet och enhetlighet i kundleveransen enligt det uppdrag som Customer Operation har.
Din kompetens

Dokumenterad och relevant ledarerfarenhet Du har erfarenhet av att ha personalansvar och att driva framgångsrika team i gränssnittet mot kund. Erfarenhet av att jobba med de produkter och tjänster som ditt team levererar. Du har goda kunskaper i det svenska och engelska språket i både tal och skrift.
Meriterande

Högskola/universitet inom t.ex. ekonomi, juridik eller management.
Som person är du:

En stark operativ ledare med ett genuint intresse för människor, du är engagerande och har lätt för att kommunicera mål, beslut och information. Du är initiativrik och har förmågan att omsätta strategier till konkreta handlingsplaner för ditt team. Du har medarbetarfokus, är lyhörd, involverar och samarbetar för att uppnå mål och resultat. Du har stort intresse av att arbeta i kundfront och drivs av att utveckla verksamheten. Du står för och arbetar utefter våra värderingar; Service, Innovation, Knowledge och Honesty.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Customer Operations - vårt uppdrag .

Består av enheter har mellan 40-60 medarbetare fördelade på ett antal team om i snitt 15-20 medarbetare i varje. Teamledare rapporterar du till Enhetschef

Varje teams uppdrag är att:

Säkerställa en kundleverans som är i enlighet med inkommande avtal och SLA. Ansvara för huvudprocessen Leverans – från kundavtal till betald leverans. Vara proaktiv i produkt-, kund – och processutveckling i nära samarbete med Sales, Product och IT. Säkerställa att leverans och utveckling sker i enlighet med marknadens krav på operationell effektivitet, kvalitet och service.
Ansökan

Du som ser möjligheterna och trivs i ett företag med entreprenörsanda är välkommen med din ansökan, som vi behandlar konfidentiellt. Ansökningarna kommer att behandlas löpande men sista ansökningsdag är 2016-12-11.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringkanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Lavér
+46 498-201505
Maria Eliadis
+46 498-202901
Ola Edman
+46 498-20 97 71
Sara Wemnell
+46 72-570 99 67
Dan Rådström
+46 498-20 21 52
Lars Hansson
+46 498-20 23 87
Maria Winarve
+46 498 20 23 02
Mattias Stenström
+46 498209730, +46 702873099
Unionens företrädare Katarina Rosdahl
+46 498-202323
Ola Bröms
+46 498-20 29 53

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PayEx Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enl.ök
  • Heltid Vikariat
  • Publicerat: 17 november 2016

Besöksadress

S:t Hansplan 1
None

Postadress

S:t Hansplan 1
Visby, 62188

Liknande jobb


Kontorsassistent Åkersberga

Kontorsassistent Åkersberga

26 april 2024

15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024