Team Manager Customer Solution Architects - sökes till Iver

Team Manager Customer Solution Architects - sökes till Iver

Arbetsbeskrivning

Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way".
Nu söker vi en Team Manager till vårt Customer Solution Architect team som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?

Din roll på Iver?

Vi lever i en värld som definieras av teknisk innovation. Det finns obegränsade möjligheter att skapa värde med teknologier som kan förändra marknader och affärsmodeller, förbättra kundupplevelser, öka effektiviteten och generera data som i realtid ger ovärderliga insikter och kraft till våra kunders affär. Med teknisk expertis och djup förståelse för våra kunders verksamhet hjälper vi våra kunder att driva digital transformation som stänger gapet mellan aspiration och implementation.

I vår strävan att erbjuda våra kunder vår fulla uppmärksamhet har vi ett kompetensstarkt CSA-team (Customer Solution Architect) med fullt fokus på att erbjuda våra kunder de bästa tekniska lösningarna och som tillsammans med våra kunder går framåt med ett gemensamt intresse för hur vi kan utveckla våra kunders affär och deras resa av digital transformation.
En av dina viktigaste uppgifter som CSA Team Manager är att tillsammans med teamet utveckla våra kunder och vår affär. Du coachar dina medarbetare att hela tiden ta nästa steg och möjliggöra för nya tekniska lösningar. Vi tror på närhet till våra kunder och med det kommer även du att ha en operativ del i ditt uppdrag. Det innebär att du kommer ha ett kundansvar som Customer Solution Architect för ett fåtal kunder precis som dina medarbetare.

Som CSA Team Manager ansvarar du även för ditt team utifrån ett medarbetarperspektiv. Det innebär att leda, engagera, motivera, stödja och följa upp varje medarbetares resultat. Du ansvarar även för rekrytering, introduktion av nya medarbetare och följer vår medarbetarresa My Journey. Det är en mångfacetterad roll som ställer höga krav på dig och ditt ledarskap.


Ansvarsområden:

- Personalansvar för ditt team.
- Budgetansvar och resultatansvar, finansiellt, medarbetare och kundnöjdhet.
- Ansvarig för att leverans sker i linje med våra värderingar och vårat varumärkeslöfte.
- Förmåga att se helheten, tekniska behov och lösningar utifrån affären.
- Bidra till att förbättra gemensamma tekniska processer inom funktionen.
- Kontinuerliga affärsdialoger med affärskritiska kunder.


Vad erbjuder vi dig på Iver?

Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.

På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.

Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow.

Din bakgrund och profil:

Du är en driven ledare med erfarenhet av komplex tjänsteförsäljning inom IT-branschen. Du är kommunikativ, drivs av att se andra lyckas och har ett coachande ledarskap. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat i rollen som Customer Solution Architect eller liknade roller med kundansvar och teknik i fokus. Vårt ledarskap är tydligt och kräver styrkor i tre dimensioner, People, Business och Technology.

Vi söker dig som har:

- Erfarenhet av att leda ett leveransteam mot framgång och goda resultat.
- Erfarenhet av och teknisk arkitektur och roadmaps.
- Kompetens inom Governance och kundansvar.
- Förmåga att se tekniska behov och lösningar utifrån affären.
- Vana i att leda i förändring.
- Erfarenhet avtal och upphandling.


Som ledare är du:

- Kommunikativ och trivs i en föränderlig miljö.
- Har förmågan att coacha, leda och inspirera dina medarbetare och team.
- Är en kulturbärare och visar vägen framåt.
- Samarbetsvillig, tar ansvar och ägarskap, hittar proaktiva lösningar.


Placeringsort:

Iver finns på 26 platser i Sverige & Norge. Denna roll utgår med fördel från vårt kontor i Stockholm, Solna. Men vi är även öppna för Västerås, Örebro eller kringliggande orter.
Resor förekommer i tjänsten.

Ansökan:

Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Planerad start sker snarast eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag 2023-01-21. Du är välkommen att kontakta Fredrik Blomqvist (fredrik.blomqvist@iver.se) eller Jennie Johansson (jennie.johansson@iver.se) vid frågor eller funderingar kring tjänsten.
Vi ser fram emot din ansökan.

Välkommen till Iver!

Kontaktpersoner på detta företaget

Robert Teir

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Iver
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 januari 2023
  • Ansök senast: 21 januari 2023

Besöksadress

Sveavägen 145, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 145
Stockholm, 11346

Liknande jobb


7 maj 2024

Service Manager

Service Manager

7 maj 2024

Interim IT-Chef

Interim IT-Chef

6 maj 2024