Team Manager Nykund till Tre

Arbetsbeskrivning

Vi på Tre tror att livet blir roligare om vi upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på Tre som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Under 2018 kommer vi på Tre att byta lokaler till ett helt nybyggt hus bredvid Globen i södra Stockholm där alla vi på Tre ges bättre möjligheter att mötas, samverka och interagera. Varmt välkommen till Tre.

Nu söker Tre en Team Manager Nykund till affärsområdet Business Market, med dokumenterad förmåga att driva framgångsrika försäljningsteam som skapar tillväxt i symbios med lojalitet och lönsamhet. Affärsområdet Business Market har höga målsättningar de närmaste åren och står inför en spännande resa, på vilket du som Team Manager Nykund får vara med och bidra.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

I rollen som Team Manager Nykund rapporterar du till Sales Manager för Account Managers, och arbetar tätt med dina Team Manager-kollegor i Göteborg och Malmö.

Ditt huvudsakliga uppdrag är att fokusera på att operativt leda nykundsteamet (ca 7 personer) som dagligen arbetar uppsökande mot kund. Genom att löpande coacha och motivera medarbetarna hjälper du dem att nå sina säljmål samtidigt som de utvecklas på ett personligt såväl som professionellt plan. Du agerar utifrån ditt goda omdöme som närvarande ledare och är nyfiken på andras kunskaper och lösningar.

Viss egen försäljning kan bli ett inslag i din vardag från tid till tid, beroende av situation och behov.

I ditt ansvarsområde ingår ett övergripande resultat- och budgetansvar. Du har säljmål för företagsaffären som du ständigt strävar efter att uppnå och överträffa.

Arbetslivserfarenhet

• Minst tre års erfarenhet av (företags)försäljning, gärna inom IT/telekom
• Tidigare haft fullt resultat- och personalansvar, minst tre års erfarenhet av ledande befattning
• Dokumenterad förmåga att driva framgångsrika försäljningsstrategier
• Tidigare erfarenhet ifrån en framåtlutad och förändringsbenägen kultur


 

 Övriga önskemål

• Goda kunskaper inom företagsekonomi och försäljningsstrategier
• Kommunikativ, självgående och strukturerad
• God analytisk förmåga kombinerad med ett resultatorienterat mindset
• Vi kommer fästa stor vikt vid ditt ledarskap och förmågan att kommunicera


 

Språkkunskaper

Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska

 

Tjänsten är tillsvidare anställning med placeringsort i Stockholm. Tillträde omgående med hänsyn till kandidatens uppsägningstid.
Du är välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Vid frågor kontakta Sales Manager Binan Al-Attar på binan.al-Attar@tre.se

*LI-PRIORITY

 

 *LI-PRIORITY

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Wigh

Niklas Fehrm

Anna Eriksson

Daniel Angvik
+46735226609
Johannes Boson

Emelie Linheden

Mattias Eriksson
+46735 43 87 70
Martin Adolfsson

Maria Enocksson

Dick Sannehag

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 3 Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 14 augusti 2018

Besöksadress

Lindhagensgatan 98
None

Postadress

Lindhagensgatan 98
Stockholm, 10425

Liknande jobb


Callcenter Försäljningschef

4 maj 2024

4 maj 2024