Team Manager till Accountor Karlskoga

Team Manager till Accountor Karlskoga

Arbetsbeskrivning

Är du ledaren som brinner för att motivera människor att nå sina mål och skapa ett sammansvetsat och starkt team? Uppskattar du ett stabilt och stort bolag med familjär stämning där det är viktigt att ha kul på jobbet? Bra! Då har du kommit rätt.
Om rollen
Just nu växer det så det knakar på Accountor och därför uppstår möjligheten för dig att träda in i en spännande och utvecklande chefsroll som Team Manager, där det coachande ledarskapet mot effektivitet och lönsamhet står i centrum. Du kommer ansvara för ett starkt team av redovisningskonsulter där du blir en mycket viktig frontspelare. Ditt uppdrag blir att motivera och coacha medarbetare att uppnå teamets gemensamma mål. Det är en självständig roll med budgetansvar och mycket frihet.
Främsta arbetsuppgifter:
Främja motivation och välmående i teamet då Accountors medarbetare är högsta prioritet.
Utveckla engagemang och kompetens.
Träffa kunder.
Driva lönsamhet och tillväxt.
Övergripande produktionsansvar.
Regelbundna 1:1-samtal och teammöten.
Bemanningsplanering och rekrytering till det egna teamet.

Vad erbjuder Accountor dig?
Vi ger dig förutsättningar att lyckas i både leverans och ledarskap! Du kommer jobba i nära samarbete med din chef, förtroende att jobba under eget ansvar samt utarbetade processer och rutiner som underlättar och borgar för kvalité och god leverans. Därutöver utbildar vi dig självklart kontinuerligt i ledarskap som ger dig förutsättningar att lyckas som ledare. På Accountor har du möjlighet till en hybrid arbetsplats och förmånlig friskvård. Självklart har vi kollektivavtal vilket medför tjänstepension.
Vem är du?
För att trivas i den här rollen har du minst 2-3 års erfarenhet som ledare samt bakgrund inom redovisning eller närliggande verksamhet. Om du har erfarenhet av att jobba med många olika kunder, gärna från outsourcingverksamhet, är det positivt. Vi har inga specifika krav på utbildning och i slutändan väger personlighet tyngst.
Som ledare är du lyhörd och positiv, med en förmåga att visualisera mål och få människor med dig. Du har en förmåga att snabbt skifta fokus och välkomnar förändringar. Du har ett starkt kundfokus och servicetänk som smittar av sig på din omgivning. Du värderar en arbetsplats där inkludering, mångfald och vänlighet är en självklarhet och där vi stöttar varandra i utmaningar och lyfter varandra i framgång.
Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor, bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats.
Ansökan
Känns detta som jobbet för dig? Så kul! Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta Daniel Lundström, Rekryteringskoordinator, daniel.lundstrom@accountor.se Vi ser fram emot din ansökan!
Mer nyfiken?
Du kan läsa mer om hur det är att jobba hos oss här

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlskoga
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2022
  • Ansök senast: 19 september 2022

Postadress

Anders Ersgatan 3
KARLSKOGA, 69133

Liknande jobb


Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

5 april 2024

Affärsområdeschef inom Belysning

Affärsområdeschef inom Belysning

26 mars 2024