Team Manager till spännande bolag

Team Manager till spännande bolag

Arbetsbeskrivning

Logent rekryterar en Team Manager till Vidinge Grönt!

Drivs du av att förbättra och utveckla? Har du erfarenhet av arbete i en ledande roll? I denna tjänst får du möjlighet att vara med och utveckla Vidinge Grönts framtida produktion!



Om tjänsten
I rollen som Team Manager ansvarar du för den dagliga operativa ledningen, samtidigt som du ständigt verkar för förbättring och utveckling i enlighet med företagets vision för att nå en produktion i världsklass. Du leder och coachar ett team på ett 30-tal linjeoperatörer. Som Team Manager sitter du med i ledningsgruppen och rapporterar till Production Manager. Du ingår i ett lösningsorienterat team med högt i tak. Du kommer att bli anställd direkt av Vidinge Grönt-

Arbetsuppgifter:

- Planera och följa upp resultat i den dagliga verksamheten
- Utveckla och coacha ditt team för att leverera förväntade resultat
- Initiera och driva projekt och förbättringsarbeten
- Proaktivt arbeta med att säkerställa att EHS&S och att kvalitet efterlevs.


Om kunden
Vidinge Grönt AB är ett av Skånes mest snabbväxande företag. På kort tid har bolaget skaffat sig en dominerande ställning som leverantör av färdigpackade sallader och grönsaker på den nordiska marknaden. Vidinge förfogar över den modernaste tvätt-och packanläggningen för sallader i Sverige. Nu planerar man för en fortsatt expansion och utbyggnad vilket väsentligt kommer att öka produktionskapaciteten och därmed också antalet anställda. Företaget omsätter idag cirka 700 MSEK och har omkring 300 anställda.
Vidinge Grönt ligger i Norrvidinge, strax norr om Kävlinge, där verksamheten också har sitt ursprung.


Din profil
Som person är du tydlig i din kommunikation med en förmåga att engagera ditt team för att tillsammans nå uppsatta mål. Genom inkludering och uppföljning av förväntningar motiverar du ditt team till att innovativ sträva efter förbättring. Vi ser att du är en trygg person som i ditt coachande skapar förtroendefulla relationer.

Utbildning och färdigheter

- Genomfört svensk gymnasieutbildning eller motsvarande
- Erfarenhet i en arbetsledande roll
- Pratar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
- Erfarenhet av att arbeta i datoriserade system

Meriterande

- Ingenjörsexamen / Managementutbildning
- Kunskap om renrumsstandard och GMP
- Erfarenhet av att driva projektarbete, förbättringsarbete gärna från LEAN/Six Sigma
- Tekniskt kunnig


Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige, Norge och Danmark med ca 3000 anställda. Under 2021 omsatte Logent ca 1,8 miljarder SEK.


Om ansökan
Du ansöker om tjänsten via annonsen, vi behöver ditt CV. Ansvarig rekryterare går igenom inkomna ansökningar och gör urval, är du en av de som går vidare i processen kommer du att bli kontaktad för en första telefonintervju och avstämning kring erfarenheter relevanta för tjänsten. Går du sedan vidare i processen får du möjlighet att komma till Logent för att träffa ansvarig rekryterare på en personlig intervju.

Har du frågor om uppdraget eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Marinda Wickzén på 0735-691056 eller marinda.wickzen@logent.se

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Logent AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2022
  • Ansök senast: 7 augusti 2022

Liknande jobb


11 juli 2022

11 juli 2022