Team Manager till vårt affärsområde HR Interim & Advisory

Team Manager till vårt affärsområde HR Interim & Advisory

Arbetsbeskrivning

Det går bra för Accountors affärsområde HR Interim & Advisory! Omsättningen har ökat kraftigt de senaste åren och som Team Manager för affärsområdet har du en avgörande roll i att utforma den fortsatta inriktningen för affären tillsammans med ditt team!


Om rollen
I ditt ansvarsområde ingår personalansvar för 2–3 medarbetare anställda på Accountor samt interimskonsulter som arbetar ute hos dina kunder. Utöver interim och HR-rådgivning ingår idag även rekryteringsverksamhet i tjänsteportföljen. Organisatoriskt rapporterar du till Accountors HR-chef och du arbetar även nära andra beslutsfattare i företagsledningen.
Övergripande ansvarsområden och arbetsuppgifter:
Leda och fördela arbetsuppgifter inom affärsområdet.
I samarbete med kollegor driva och genomföra säljfrämjande aktiviteter.
Bidra till ökad kännedom om HR Interim & Advisory tjänster inom och utom organisationen.
Operativt ansvar för interimsaffär med tillhörande konsulter.
Relationsbyggande med befintliga kunder, konsulter och kollegor.
Personalansvar för 2-3 medarbetare anställda på Accountor.
Personalansvar och administration av medarbetare inom uthyrningsverksamheten.
Internt samarbete med leveransfunktioner och affärsstöd.
Övriga administrativa arbetsuppgifter som är kopplade till rollen.


Vem är du?
Vi tror att du motiveras av att bygga upp och bibehålla goda relationer med både kunder och konsulter. Din energi får du av kontakten med dem och du räds inte för att arbeta självständigt på plats nära dina kunder och konsulter. Vi ser att du presterar på topp när du får möjlighet att tar stort eget ansvar och är drivande inom ramen för ditt affärsområde. Det är dessutom viktigt att vara noggrann i det administrativa arbetet som rollen kräver. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom HR, ekonomi eller försäljning och ser det som starkt meriterande om du har säljerfarenhet från konsult- eller bemanningsbranschen. Det är av stor vikt att du har en god kommunikativ förmåga och kan tala och skriva obehindrat på svenska och engelska.

Kvalifikationer:
Minst 5 års erfarenhet av att arbeta självständigt i en ledande roll inom konsult- eller bemanningsbranschen.
Ett utbrett nätverk av kunder och kandidater, inom ekonomi/HR.
Någon typ av eftergymnasial utbildning.
Goda språkkunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att rekrytera ekonomer och/eller HR-profiler.
Erfarenhet av olika test-verktyg, gärna Cut-e.


Vad erbjuder vi dig?
Du kommer ingå i en internationell koncern där det finns möjlighet att byta erfarenheter med kollegor i våra andra länder. Därtill blir du en del av en familjär arbetsmiljö där vi blandar skratt och effektivt arbete för att leverera det bästa för våra kunder! Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med möjlighet att arbeta hemifrån eller från vårt nya kontor på Hälsingegatan i Stockholm.


Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi mer än 300 anställda med kontor på flera olika orter. Vi är alla drivna av vår passion att skapa resultat och nå framgång tillsammans med våra kunder. Vårt uppdrag är att hjälpa våra kunder att dra fördelar av digitaliseringen kring deras redovisning, lön och HR för att deras verksamhet ska utvecklas, växa och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor, bryr oss om varandra och vågar visa känslor. Med vår idé kring ledarskap utvecklar vi inte bara våra kunder utan också oss själva.

Ansökan
Låter det här intressant? Så kul! Vi ser fram emot att få en ny härlig kollega. Vi gör urval och intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor vänligen kontakta rekryterande chef Sofia Bley Claesson; sofia.bley.claesson@accountor.se eller Jessica Petersson, Talent Acquisition Specialist; jessica.petersson@accountor.se

Mer nyfiken?
Du kan även läsa mer om hur det är att jobba hos oss på vår webbsida eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: STOCKHOLM JÄRFÄLLA
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2022
  • Ansök senast: 8 maj 2022

Postadress

Dackevägen 33
JÄRFÄLLA, 17734

Liknande jobb


Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

5 april 2024

Affärsområdeschef inom Belysning

Affärsområdeschef inom Belysning

26 mars 2024