Team Manager till Webhelp i Kalmar

Arbetsbeskrivning

Är du redo för nästa steg i din karriär? Vi söker nu en inspirerande Team Manager till vårt nordiska uppdrag inom försäkringsbranschen!

Vi söker dig som idag arbetar som ledare eller som känner att det är dags att ta nästa kliv upp till att bli en ledare. Viktigast är att du är målmedveten, ansvarsfull och framför allt motiverad av att hjälpa våra stjärnsäljare att prestera ännu bättre. Som Team Manager har du ansvaret för försäljningen inom ditt team och vi lägger stor vikt vid din förmåga att entusiasmera, motivera och förmåga att arbeta mot uppsatta mål. Du rapporterar till Nordic Operations Manager.

”En bra ledare är någon som sätter teamet främst. Någon som har glimten i ögat och förmågan att inspirera och utveckla varje individ till att nå nya steg i sin utveckling” – Rasmus Gustafsson, Operations Manager

Om tjänsten

Som Team Manager är din huvudsakliga arbetsuppgift att utveckla medarbetarna till att prestera efter våra målsättningar gällande bland annat försäljning och kundnöjdhet. Ditt främsta fokus kommer att vara att stötta agenterna i sitt dagliga arbete samt att främja deras utveckling inom sälj och kundbemötande. Utöver detta innefattar tjänsten även medarbetarsamtal, uppföljning, coaching, verksamhetsplanering samt utbildning.

Teamet du ansvarar över arbetar med ett uppdrag inom försäkringsbranschen mot den nordiska marknaden, du kommer därför att ha mycket samverkan med våra team i övriga norden, som är placerade i Helsingfors, Stockholm, Oslo samt Köpenhamn. Av denna anledning är det av ytterst vikt att du känner dig bekväm med att uttrycka dig på engelska i såväl tal som skrift.

Vi söker dig som

Är en driven person med erfarenhet av försäljning och kundservicearbete. Du är en strukturerad och inspirerande ledare som kan hantera snabba förändringar. 
Du är resultatorienterad, målfokuserad och strävar efter att med din entusiasm och ditt engagemang få dina medarbetare att nå och överträffa sina mål. Du har en positiv inställning och brinner för att hjälpa dina medarbetare att utvecklas.

Krav för tjänsten:

• Minst godkänt gymnasiebetyg i svenska A 
• Minst godkänt gymnasiebetyg i engelska A 
• Minst godkänt gymnasiebetyg i matematik A 
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både muntliga såväl som skriftliga. 
• Minimum 3 års arbetslivserfarenhet av Contact Center eller liknande 
• Dokumenterad ledarerfarenhet 
• Brinnande intresse för försäljning

Meriterande är:

• Kunskaper i svensk arbetsrätt 
• Ledarutbildning 
• COPC-kännedom 
• Erfarenhet av att coacha inom försäljning

Om Webhelp Nordic 
 
Som medarbetare hos Webhelp får du alla verktyg som krävs för att lyckas genom utbildning och kontinuerlig coaching. Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och du kommer att få en bra grund att stå på för en fortsatt framtida karriär. Du får lära känna många härliga arbetskollegor som bidrar till Webhelps positiva arbetsklimat!

Webhelps Värdeord

Webhelps värdeord är: Lead, Learn, Share. Våra värdeord beskriver vad vi anser är viktigt i vårt dagliga arbete. De beskriver hur vi arbetar och hur vi vill uppföra oss för att lyckas göra vårt allra bästa i varje stund.

Som arbetsgivare brinner vi för att det ska vara

• Fun & Social 
Vi tycker det är spännande att möta kollegor och kunder. 
• Learning & Growing 
Vi älskar att utvecklas och lära oss nya saker. 
• Challenges & Recognition 
Vi tror på att ge, få och bekräfta våra prestationer.

Om jobbet

Region 
Kalmar

Arbetstid / Varaktighet 
Tillsvidareanställning, heltid (6 månader provanställning)

Arbetstid: 08:30-17:00

Startdatum för tjänsten: 2017-01-31

Lön / Förmåner  
Enligt kollektivavtal 
Friskvårdsbidrag 
Massagebidrag

Kontaktpersoner på detta företaget

Katrina Jagodzinska
0733304222
Sofia Stenqvist
070-248 39 28
Sofia Stenqvist
0702483928
Filippa Larsson

Eric Gustafson
+46 8 5010 4000
Tommy Andersson
+46 70 296 55 04
Marie Kvarnlöf
+46 76 109 17 56
Jacob Arvidsson
+46 8 5010 4000
Jennie Olsson
0702745780
Jacob Arvidsson
+46 8 5010 4000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Webhelp Nordic Kalmar
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • 08:30-17:00 Heltid, Tillsvidareanställning med 6 månader provanställning
  • Publicerat: 2 december 2016

Besöksadress

Borgmästaregatan 5
None

Postadress

Borgmästaregatan 5
Kalmar, 39235

Liknande jobb


25 september 2020

Terminalansvarig

Terminalansvarig

24 september 2020