Teamchef för IT-supportcenter

Teamchef för IT-supportcenter

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen
Digitaliseringsavdelningen har ett stort och framåtblickande uppdrag. Förutom att säkerställa en kvalitativ grundleverans av IT miljö för 35 000 användare, ska vi bli verksamheternas och bolagens bästa partner i digitaliserings- och innovationsarbete. Helsingborg Stad Digitaliseringsavdelning består av tre enheter; Digitala Arbetsplatsen, Verksamhetslösningar och Innovation. Totalt arbetar ca 80 medarbetare med att stötta Helsingborg Stads samtliga förvaltningar med allt från användarsupport och drift till arkitektur, projektledning och systemförvaltning. Enheten digitala arbetsplatsen har ett huvudansvar att ge support, utveckla och leverera produkter riktade till stadens användare.

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en teamchef till Supportcenter som kan hjälpa oss att ytterligare utveckla vår IT-Support.

I rollen som Teamchef på IT-Support är du liksom övriga ledare inom avdelningen en nyckelperson i den utveckling vi vill göra och du befinner dig i händelsernas centrum. Du har personalansvar för 15 medarbetare och trivs med ett tempofyllt arbete där du med lätthet växlar mellan operativ drift och strategiska insatser. Du har personal-, budget- och resultatansvar och ansvarar för att ditt team når uppsatta mål. I chefsansvaret ligger verksamhetsplanering, budget och ekonomiuppföljning, arbetsmiljö och facklig samverkan, medarbetarsamtal och samverkan med övriga verksamheter.

Du blir Teamchef i en organisation där vi tillämpar tillitsbaserad styrning, det ställer krav på förmåga att tydligt kunna förmedla den gemensamma riktningen och uppsatta mål. Som chef är du närvarande i dina medarbetares vardag. Du finns till hands för att stötta i planerings- och prioriteringsfrågor. Du inspirerar, motiverar, coachar och utvecklar dina medarbetare. I teamet har du regelbunden uppföljning av medarbetares individuella mål samt gruppmål.

Medarbetarna är Supporttekniker med en bred kompetens inom de tjänster som Digitaliseringsavdelningen levererar och supporterar. Suppportcenter hanterar, klassificerar och löser ärenden från stadens ca 10 000 medarbetare som tas emot via telefon, mejl, ärendehanteringssystem och personliga besök. I teamet ingår även Supporttekniker som kör ut och hjälper användarna på plats. Gruppen Supportcenter arbetar aktivt med att ständigt förbättra serviceupplevelsen för våra användare. Detta inkluderar att arbeta med service och bemötande och även att identifiera effektiviseringsmöjligheter. Förutom dina medarbetare kommer du jobba tillsammans med teamchef för Systemstöd som ingår i enheten, samt enhetens 3 produktägare.

Du rapporterar till enhetschefen för den Digitala arbetsplatsen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning alternativt annan utbildning och/eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Vi ser det som meriterande om du har haft personalansvar, erfarenhet av budgetarbete, har arbetslivserfarenhet från it-drift verksamhet, erfarenhet av organisation- och processutveckling samt erfarenhet av förändringsledning. Du har erfarenhet av arbete med anpassad ITIL och brinner för att ge god support och få nöjda kunder.

Som ledare är du coachande och kommunikativ med hög integritet. Du ser individerna i ditt team samtidigt som du tar tillvara på teamets gemensamma kompetens. Som person visar du mod och kraft att genomföra beslut och du har den vilja, driv och vision som krävs för att driva de förändringar som digitaliseringen möjliggör. För att lyckas i rollen behövs ett tydligt ledarskap, tålamod, en god samarbetsförmåga och förståelse för verksamheter utanför ditt eget uppdrag. Vi ser också att du bör ha en förståelse för offentlig verksamhet.

Du har/är:


• nyfiken och kreativ
• pådrivande och gillar att lära dig och andra nytt
• tycker om att nätverka och vet hur man navigerar i en stor organisation
• kommunikativ och bra på att uttrycka dig i tal och i skrift, och paketera svåra frågor till begripliga budskap, både i mindre och större grupper
• struktur och ser dokumentationens fördelar
• förmåga att kombinera din tekniska kompetens med helhet och paraplyseende
• tävlingsanda som skapar viljan att aldrig bli helt nöjd utan ständigt söker efter förbättringar
• positiv, öppen och delar med dig av dina kunskaper och idéer till dina kollegor och medarbetare

Övrig information
Sista ansökningsdag: 2020-05-31, urval sker löpande. 

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: Efter överenskommelse. 

Antal tjänster: 1
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Har du några frågor kan du kontakta kontaktpersonen som finns angiven i annonsen.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2020
  • Ansök senast: 31 maj 2020

Liknande jobb


13 maj 2024