OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en själklar teamchef? Hos Apoteket finner du både själ och skäl för en utvecklande karriär.
Låt oss själa dig en stund
Välkommen till Apodos kundservice! Apodos är en tjänst från Apoteket som ökar patientsäkerhet, ger smidigare läkemedelshantering samt frigör tid och spar pengar för vården. Nu söker vi en driven teamchef som kommer att leda våra kundkommunikatörer i det dagliga arbetet.
Många själ att trivas
Kamratlig stämning, kunskap, utveckling och hälsa är viktiga ingredienser i Apotekets verksamhet. Vi vet att välmående och engagemang gör dig bättre på det du gör. Därför erbjuder vi branschens mest generösa friskvårdsbidrag och ett brett utbildningsprogram för att bädda för både karriär och meningsfull tillvaro.
Vissa jobb är mer själklara än andra
Som teamchef på Apodos kommer du att ha personal-, och budgetansvar för ditt team på kundservice. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
• Driva ditt teams utveckling framåt vad gäller arbetssätt, effektivitet samt försäljning
• Ansvara för ditt team når sina ekonomiska mål samt mål för kvalitet, säkerhet och arbetsmiljö
• Driva verksamheten i enlighet med Apodos uppdrag, riktlinjer och värderingar samt implementera nya koncept och beslutande åtgärder
• Rapportera till farmacichef för Apodos orderberedning och kundservice
• Coacha ditt team till att hela tiden prestera på bästa möjliga sätt i sitt arbete
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Själklara meriter
Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av en ledarskapsroll, gärna inom kundservice. För att lyckas i rollen som teamchef behöver du ha god ekonomisk förståelse genom att du har arbetat med nyckeltal, försäljningssiffror samt budget. Utöver detta har du mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och i skrift på svenska.
Som person är du driven, engagerad samt har ett stort intresse för försäljning. Du trivs med att arbeta med och för människor, på ett flexibelt sätt samt är positivt inställd till förändrings-, och utvecklingsarbete. Vidare är du en social, lyhörd person som är serviceinriktad och sätter kunden i fokus.
Känns det självklart hittills?
Vi ser fram emot din ansökan senast den 14 september. Urval och intervjuer sker löpande var vid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Var annonsen mer själklar än självklar? På apoteket.se/karriär kan du ta del av får finurliga ordbok och lära dig mer om våra skäl och själ för en själklar karriär på Apoteket.
Om Apoteket
Apoteket AB, med huvudkontor i Solna, är Sveriges största apotekskedja med drygt 3300 anställda och ca 400 apotek. Apoteket erbjuder läkemedel, hälsoprodukter och tjänster till privatpersoner, vården, företag och organisationer. Vi bryter ständigt ny mark inom läkemedelsrådgivning, patientsäkerhet, it och miljö. Här präglas kulturen av omtanke och kollektiv kunskap för innovativ utveckling och leverans av produkter och tjänster som hjälper kunder till ett liv i hälsa. Här delar du övertygelse med människor som av olika skäl har valt Apoteket, och som medarbetare är del av vår själ: En stark tro på den goda kraften för att varje dag göra allt vi kan för att göra det enklare att må bra. För andra. För oss.
Kontaktpersoner på detta företaget
Catharina Trossvik
010-447 67 82, 072-244 42 97
Helena Gille
010-4475113
Louise Sköld
010-4476211
Edit Szerzö
+46 010-4477485, +46 070-2096946
Mats Juväng
0702977984
Desiré Stenvall
+46 010-4478266, +46 070-301 21 85
Martin Peetz
010-4475920
Helena Ekstedt
010-4477276, 072 515 1620
Anna-Karina Söderberg
010-447 71 63
Helena Olsson
010-4476928, 070-3002944