Teamleader inköp, solna

Teamleader inköp, solna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en erfaren ledare inom inköp eller finans som vill ta nästa steg i karriären och arbeta på ett spännande företag i en tillväxtfas. Trivs du i en kvalitetsmedveten, relationsskapande roll och drivs av förbättringsarbete tillsammans med ditt team där ingen dag är den andra lik, då kan det vara dig vi söker!


Start: omgående
Arbetsgivare: Randstad AB
Arbetstider: Måndag till fredag, 8-17, viss flexibilitet att arbeta hemifrån på lång sikt
Plats: Solna/Vasastan


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Syftet med rollen är att vara teamledare för det nyskapade inköpsteamet och stödja kunds verksamheten med inköpsaktiviteter för att säkerställa kostnadsmedvetet beteende för att skapa bästa möjliga värde och resultat.


Rollen:
Leda, coacha och utbilda teamet samt prioritera arbetet och nära samverka med chef för indirekt upphandling och kategoriteamet
Utveckla den nyinrättade funktionen för inköpschefer och proaktivt identifiera möjligheter till förbättringar och driva implementeringen längs upphandlingens livscykel i termer av 'Source to Pay'-processen, policyer och procedurer i samarbete med nyckelintressenter (t.ex. ekonomi, juridik)
Stödja interna intressenter i upphandlingsprocessen för att säkerställa kostnadseffektivitet och kompatibla inköp
Samarbeta med ett brett spektrum av intressenter över funktioner och geografier
Omfattning, utvärdera och analysera offerter och potentiella leverantörer
Förbereda och genomföra leverantörsförhandlingar enligt bästa praxis
Logga avtal i Avtalshanteringssystemet
Säkerställa efterlevnad av P2P-processer och uppföljning
Utarbeta månadsrapporter och övervaka KPI: er


Kvalifikationer
Det tror vi att du har:


tidigare ledarskapserfarenhet
erfarenhet av att använda Word, Excel och PowerPoint
minst 2 års erfarenhet från en roll inom ekonomi eller inköp
erfarenhet från förhandling
kunskaper i avtal, både kommersiella och juridiska termer
erfarenhet eller intresse av att arbeta med många olika intressenter, gärna gränsöverskridande
analytisk förmåga – förmåga att strukturera och analysera datamängder på ett tidseffektivt sätt
kommunikationsförmåga - förmåga att kommunicera till alla nivåer i organisationen och behärskar engelska i tal och skrift.
erfarenhet från affärssystem såsom IFS eller motsvarande
en drivkraft att växa och att vidareutvecklas inom vårt företag



För att lyckas i denna tjänst bör du vara analytisk, strukturerad, driven, proaktiv och ha förmågan att arbeta självständigt med att leverera till deadlines. Du är en lagspelare med fokus på relationsskapande, och är resultatorienterad och kommunikativ. Dessutom bör du leva upp till våra kärnvärden


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
 Sista ansökningsdag: 2022-10-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så ansök så snart som möjligt. 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2022
  • Ansök senast: 30 oktober 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


25 januari 2024

14 januari 2024

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

12 januari 2024