OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
Drivs du av att utveckla andra och att jobba i ett snabbt växande företag? Då är du kan du vara vår nya Teamleader till vårt nystartade kvällspass!
Vårt syfte är att underlätta livet för barnfamiljen och ett led i det är att erbjuda våra kunder bättre och längre öppettider. Därför kommer vi inom kort starta kvällspasset som är söndag-torsdag fram till kl. 22. Som Teamleader säkerhetsställer du att våra kunder får oslagbar service samt att våra medarbetare har den bästa arbetsplatsen.
Teamet som kommer jobba kväll är under uppbyggnad och kommer högst troligt bestå av agenter som arbetar digitalt via hemmakontor samt på plats på kontoret. De agenterna som jobbar i vårt kvällsteam kommer att bemöta kunder från samtliga av de länder där vi är verksamma; Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Österrike. Din uppgift är att genom coachning och uppföljning se till så att ditt team uppnår sina egna och avdelningens mål, att de trivs och att de levererar service i världsklass. I arbetet ingår det att ha nära samarbete med övriga Teamleaders (som jobbar dagspasset) och alla avdelningar internt för att ständigt utveckla verksamheten vidare för att underlätta livet för barnfamiljen.
Dina arbetsuppgifter:
• Hanterar löpande personalfrågor
• Följer upp data och statistik för att säkerställa att avdelningen och medarbetare uppnår sina mål och arbetar mot verksamhetens mål
• Håller löpande coachningssamtal, hälsosamtal och medarbetarsamtal
• Initierar och driver projekt för att utveckla och förbättra vår kundservice
• Ingår i ledningsgruppen för kundserviceavdelningen och har ett nära samarbete med övriga Teamleaders och Customer Service Manager
• Administrativa uppgifter kring personal, t.ex. attestera löneunderlag, semester och schemaläggning
• Tät kontakt med övriga avdelningar på Jollyroom och strävar ständigt efter att ha en god kommunikation och förbättra samspel
• Upprätthålla regler för arbetsmiljö och säkerhet.
Vem är du:
• Ledarerfarenhet, minst 1-2 år
• Serviceerfarenhet, minst 3 år
• Är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift
• Du är kommunikativ, kvalitetsmedveten, prestigelös och lösningsorienterad
• Du trivs i en föränderlig miljö och en arbetsplats med ständigt utvecklingsfokus.
Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.
Meriterande:
• Service- och ledarerfarenheter är från kundsupport
• Erfarenhet av att leda på distans
• Erfarenhet av systemen Freshdesk eller SAP
• Goda språkliga kunskaper i norska, finska, danska eller tyska i både tal och skrift.
Vi erbjuder dig:
• Entreprenörsdriven verksamhet med utvecklingsfokus där du uppmuntras att bidra med dina tankar och idéer.
• Stora utvecklingsmöjligheter internt.
• En kultur som kännetecknas av laganda med kollegor som gärna hjälps åt för att nå gemensamma mål.
• Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
• Ungdomlig och pulserande miljö
• Friskvårdsbidrag
• Kollektivavtal för alla anställda
• Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city.
Upplägg och kontakt
• Start: Enligt överenskommelse.
• Omfattning: Heltid 40 h/v (6 månaders provanställning tillämpas).
• Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111. I november 2020 flyttade hela verksamheten till nybyggda Campus Jollyroom i Sörred; Nordens största e-handelscentrum. På Campus Jollyroom finns ett stort modernt kontor, flera logistikanläggningar, showroom för våra kunder samt gym för alla medarbetare.
• Arbetstider: Söndag - Torsdag kl. 13:30 - 22:00 (30 min rast) alt. 13:00-22:00 (ink 60 min rast)
• Kontakt: HR Manager Nicole Bellman, via nicole.bellman@jollyroom.se
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.
Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Nedan finner du våra senaste PR-meddelanden där du kan läsa mer:
Vi fick en flygande start 2021 ->
https://www.market.se/nyhet/flygande-start-pa-aret-for-jollyroom-kalla-vadret-har-drivit-extrema-behov
Vi har fått en ny VD och HR-chef->
https://www.ehandel.se/ole-sauar-lamnar-vd-rollen-i-jollyroom-han-tar-over
Vi vann årets logistiketablering 2020 -> https://intelligentlogistik.com/nyhetsflode/fastigheter/jollyroom-gor-arets-logistiketablering-2020/