Teamleader kvalitet & kundnöjdhet

Arbetsbeskrivning

På Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon. Förra året sålde vi maskiner för 2,8 miljarder och under 2022 pekar prognosen på ytterligare tillväxt. På Klaravik söker vi ständigt talanger som vill hjälpa oss att fortsätta förändra branschen och skapa världens bästa auktionssystem!

Vi sysselsätter auktionsmäklare i hela landet, administrativ personal på vårt huvudkontor i Karlstad, utvecklare och webbdesigners på vårt kontor i Lund. Vi är idag drygt 160 medarbetare på Klaravik, varav 49% är kvinnor och 51% är män. Nu skapar vi ett nytt team med uppgift att stötta vår fortsatta expansion med kvalitet i fokus.

Vad ditt jobb blir:
Att driva kundnöjdhet och branschens bästa kundupplevelse! Har du erfarenhet av produktutveckling, kvalitetsarbete, projektledning eller CX? Och tidigare erfarenhet av ledarskap? Då finns här ett riktigt spännande jobb! Som teamleader för vårt nya kvalitetsteam jobbar du för att utveckla vår affär med kundnöjdhet som högsta prioritet. Detta gör du tillsammans med teamets åtta medlemmar som du startar upp, leder och inspirerar för att vi på Klaravik ska nå nya höjder vad gäller kvalitet på auktionsunderlag och kategoriarbete.

I teamet ingår medarbetare specialiserade på kvalitet, produktkategori och kundnöjdhet. Teamet kommer ha stor påverkan på samtliga avdelningar, vilket ställer höga krav på att få det tvärfunktionella samarbetet att fungera.

Vidare ser vi även att du är ytterst ansvarig för att utveckla våra kundresor, skapa en övergripande kategoristrategi tillsammans med kategoriansvarig och identifiera aktiviteter på både kort och lång sikt. Du kommer vara med och utveckla Klaraviks position på marknaden genom att öka och driva vårt kvalitetsarbete samt följa upp och optimera våra kategoriers prestation (till exempel lantbruk, entreprenad, fordon och bygg) genom framtagande och uppföljning av tydliga KPI:er och försäljningsmål.

Vi söker dig som:
Trivs med en varierande och spännande vardag, där ingen dag är den andra lik. Tjänsten kommer vara både operativ och strategisk där du agerar som viktig rådgivare för dina medarbetare och våra andra avdelningar för att vi ska skapa bästa tänkbara kundupplevelse. Som person är du engagerad och duktig på att effektivt driva ditt och teamets arbete och dina ansvarsområden framåt.

Då vi hela tiden utvecklar organisationen och våra sätt att arbeta ger rollen dig även en unik möjlighet att få vara med och sätta strukturer och arbetssätt från grunden i ett snabbt växande företag med höga ambitioner.

Vi ser att du har relevant utbildning relaterad till kvalitet, marknad, ekonomi eller/och försäljningsområdet. Du har en hög digital mognad och vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat i affärssystem för e-handel. Det är också meriterande om du tidigare har arbetat i en liknande roll kopplat till produkt-, kategoriarbete eller projektledning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ledarskap.

Detaljer
Arbetsort: Karlstad
Arbetstid: Heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Lön: Fast månadslön
Ansökan: Senast 18/4
Kontaktperson: Andrea Elfman: andrea.elfman@klaravik.se
Processen: Vi tillämpar personlighets- och problemlösningstester i urvalet

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Klaravik AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2022
  • Ansök senast: 18 april 2022

Besöksadress

Jungmansgatan 9
None

Postadress

None
KARLSTAD, 65228

Liknande jobb


Teamledare

Teamledare

15 maj 2024

Teamchef kolonial, Willys Hultsfred Knekten

Teamchef kolonial, Willys Hultsfred Knekten

14 maj 2024