Teamleader till avdelningen för Customer Support, Ovako Hofors

Arbetsbeskrivning

Vi på Ovako i Hofors söker nu en Teamleader till avdelningen för Customer Support.

Du kommer att bli del av Customer Support teamet och rollen består av att leda den dagliga driften för Hofors delen tillsammans med Chef för Customer Support samt att ansvara för att arbeta mot våra uppsatta mål och KPIer.

Låter det här som nästa steg för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval!

Vi på Ovako är mycket stolta över vårt stål, likaså för det ansvar vi tar för att bidra till ett mer hållbart samhälle! Visste du till exempel att allt vårt stål produceras av återvunnet skrot? Detta gör att vår stålproduktion har hela 80 procent mindre koldioxidavtryck, jämfört med det globala genomsnittet. Men vi kan och kommer att göra mer. Sedan januari 2022 är Ovako en klimatneutral verksamhet och fortsätter resan mot produkter med noll koldioxidutsläpp.

Vårt arbete präglas av mångfald och våra värdeord; nytänkande, kunnig och ansvarsfull, vill du vara med att utvecklas med oss?

Rollbeskrivning

Som Teamleader inom Customer Support Hofors kommer du vara den naturliga kontakten för dagliga frågor som rör verksamheten. Vidare kommer du att vara högst delaktig i att driva den förändringsresa Customer Support står inför med fokus på LEAN. Du ansvarar också för en kundportfölj, så din dag kommer bestå av kontakter med kund och säljbolag igenom Ovakos säljprocess med fokus i högsta grad på de löpande affärerna, allt från orderbokningen till levererad order och uppföljning och kunddialog därefter.

Du är en viktig länk mellan produktion/planering till våra säljbolag och kunder för att kommunicera proaktivt runt kundens order och leverans.

Du befinner dig mest i de löpande affärerna med avseende på daglig kontakt med kund och säljbolag globalt. Orderbokning och volymallokering samt proaktivt arbete med information och business intelligence till marknads-och säljorganisationen inom företaget är en stor del av din dag.

Du arbetar aktivt med samt driver för företaget viktiga definierade mål och KPIer.

Du ansvarar vidare för uppdatering och koppling av kundregister, prisregister och artikelregister. Viss fakturahantering och administration av stödsystem som är viktiga för en affärs uppbyggnad och bibehållande, ingår också.

Då vi är ett globalt bolag, med flera produktionsenheter i Sverige och kunder runt om världen, kan resor förekomma både inom och utanför Sverige.

 

 

 

Din profil

Vi söker dig som trivs i en ledarroll och finner glädje i att ha många kontaktytor i ditt arbete och vi tror att du som söker är en person som beskriver sig själv som ”spindeln i nätet” samt är en flexibel person som har förmågan att se lösningar och även drivkraften att ta tag i utmaningarna.

Du är bekväm med att driva avdelningen framåt och i att fatta beslut samtidigt som du är engagerad och drivs av att leverera en högklassig service och kundkontakt. Vi tror också att du som söker är en person som kan hantera att arbetsdagen inte alltid blir som planerat och kan finna arbetsglädje i att samarbeta med andra.

För att lyckas i rollen behöver du ha en god administrativ förmåga och du har tidigare erfarenhet av att arbeta med service och/eller administration. Du har god datavana, hanterar Officepaketet väl samt har förmåga att kunna hämta och hantera data och arbeta parallellt i olika system. Du har goda kunskaper i både det svenska och engelska språket, både i tal och skrift. Då vårt koncernspråk är engelska och en stor del av kommunikationen med våra kunder sker på engelska, behöver du vara bekväm med att använda det engelska språket på en daglig basis. Vi ser det som meriterande om du även behärskar det tyska språket.

Då resor förekommer i tjänster ser vi gärna att du som söker har B-körkort.

Då vi är en teknisk industri tror vi att det är en fördel om du har viss teknisk kunskap och förförståelse sedan tidigare. Men om inte, så tror vi på viljan att lära och är övertygande om att du med rätt inställning och intresse kan lära dig!

 

 

Om Ovako


Ovako tillverkar rent, högkvalitativt specialstål till kunder inom kullager-, transport- och tillverkningsindustrin. Vårt stål möjliggör produkter som är lätta, tåliga och klimatsmarta. Vår hållbarhetsambition är hög. Vår produktion är koldioxidneutral sedan januari 2022 och baseras på återvunnet stål och fossilfri el. Ovako har cirka 2 900 anställda i mer än 30 länder med en omsättning på cirka 1000 miljoner euro. Vi är ett dotterbolag till Sanyo Special Steel och en medlem av Nippon Steel Corporation, en av världens största stålproducenter.

För mer information besök oss på http://www.ovako.com/, http://www.sanyo-steel.co.jp/ och http://www.nipponsteel.com/.
Se gärna vår företagsfilm – https://www.youtube.com/watch?v=YnuPRPCUgLQ

Kontaktpersoner på detta företaget

Erik Claesson, Director, Industry Solutions Dev.
erik.claesson@ovako.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ovako Hofors
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2023
  • Ansök senast: 22 november 2023

Besöksadress

Hofors
None

Postadress

Hofors
Hofors, 81382

Liknande jobb


Teknisk innesäljare - vattenblästring, Österhaninge

Teknisk innesäljare - vattenblästring, Österhaninge

22 april 2024

26 april 2024

Innesäljare VA Mark Uppsala

Innesäljare VA Mark Uppsala

26 april 2024