Teamleader till servicedesk

Teamleader till servicedesk

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av IT-support och känner dig redo för utmaningen att leda och utveckla arbetet i en Servicedesk? 
 
Vi söker nu dig som är en ledare. Inställningen är alltid ett vi och inte ett du och dem. Du kommer vara förebilden för ditt team och bidra till deras produktivitet, peppa dem till att prestera och vara en god lyssnare. Du kommer vara spindeln i nätet och bygga broar mellan teknik och kund för att ge service i världsklass. 
 
Arbetsuppgifter 
I rollen som teamleader ligger fokus på att säkerställa vår leverans mot kund genom att leda, koordinera och prioritera arbetet för Servicedesken. Du ansvarar för att vår leverans håller en hög kvalité och att ärendehanteringen sker efter våra rutiner och processer. Du ska vara synlig på jobbet och se till att medarbetarna har den kunskapen och de verktygen som krävs men även att de trivs och mår bra. Vi ser att du är prestigelös och föregår med gott exempel i det dagliga arbetet. 
 
Exempel på arbetsuppgifter: 
 
-        Ansvara för det operativa arbetet 
-        Fördela arbetsuppgifter inom teamet 
-        Löpande samtal för att coacha, hjälpa och utveckla medarbetare 
-        Arbeta för att teamet levererar efter uppsatta SLA.er 
-        Se till att ärenden hanteras enligt rutiner och processer, baserat på ITIL
-        Förbättra, upprätthålla och implementera rutiner i samråd med kund
-        Ta fram och följa upp mål med statistik från telefonilösning och ärendehanteringssystem
-        Visst operativt arbete med kunders ärenden och tekniska lösningar 
 
Din profil 
Du kommer att balansera krav från både arbetsgivaren och din medarbetare och därav lägger vi en stor vikt vid dina personliga egenskaper. Dina ledaregenskaper, din ansvarskänsla och att du i varje givet ögonblick behöver vara svaret på kundens problem, vilket i denna roll innebär: 
 
-        God kommunikativ förmåga
-        Behålla lugn och fokus i stressiga situationer
-        Kunna arbeta i/leda team och nå mål tillsammans 
-        Identifiera kundens problem, sätta det i större sammanhang och hitta bästa lösningen 
 
Krav 
-        Behärska svenska samt engelska i både tal och skrift 
-        Minst 1 års erfarenhet av liknande roll inom IT 
-        ITIL certifierad 
-        IT intresse
 
Övrig information
Omfattning: Heltid, vardagar 08-17 
Placering: Stockholm 
Lön: Enligt överenskommelse 
 
Varmt välkommen med din ansökan. Vi ser fram emot att träffa dig! 



Sveriges bästa support med individen i fokus.

Vi på Fusion är ett ungt, IT support-bolag som vann Sveriges bästa Service Desk 2019 och 2021.

På Fusion strävar vi efter att individen ska höja sin kompetens såväl för sin personliga utveckling som för bolaget.

Hos oss på Fusion är gemenskapen viktig. Vi genomför regelbundet aktiviteter där du som individ får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.

Allt vi gör genomsyrar vår värdegrund:
Gemenskap – Ansvar – Agilt – Passion.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fusion Support AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 februari 2023
  • Ansök senast: 21 april 2023

Liknande jobb


17 maj 2024

SSAB - Onsite IT Support Specialist

SSAB - Onsite IT Support Specialist

16 maj 2024