OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Com Hem söker en Teamledare till Kundservice i Härnösand
Com Hem är Sveriges ledande leverantör av triple play-tjänster - tv, bredband och telefoni.I juni 2006 integrerades UPC Sverige med Com Hem, vilket ger företaget 1,7 miljoner kunder över hela Sverige.Detta innebär att drygt en tredjedel av landets hushåll är anslutna till Com Hems nät.De anslutna hushållen har tillgång till bredbandstjänster av hög kvalitet, prisvärda tjänster för fast telefoni och marknadens största tv-utbud.Com Hem erbjuder även interaktiva tjänster som underlättar drift, kommunikation och underhåll för fastighetsägare.Företaget har cirka 650 anställda med huvudkontor i Stockholm.Ägare är The Carlyle Group och Providence Equity.Besök oss gärna på www.comhem.com
Kundservice i Härnösand är en sälj- och supportorganisation som hanterar kundärenden.Kundservice är en nyckelfunktion för hela Com Hems verksamhet eftersom det är här de flesta av våra kundmöten äger rum varje dag.
Vi söker dig som har ledarerfarenheter och har förståelse för och kunskap om kundserviceverksamhet.Har du erfarenhet av försäljning samt utbildning inom relevant område är det meriterande.Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi vill att du är drivande, handlingskraftig och pedagogisk i ditt sätt att kommunicera samt att du kan motivera och entusiasmera andra.Du har förmåga att arbeta situationsanpassat och kan genomföra svåra samtal.Du är mål- och resultatorienterad, kan analysera och följa upp statistik.Företaget lever i en ständig utveckling, vilket förutsätter att du är stresstålig och förändringsbenägen samt lösningsorienterad.Du är van datoranvändare.
Dina ansvarsområden:
Ansvarar för ett team på ca 15-20 personer
Personal- och utvecklingsansvar
Ser till att teamet når uppsatta mål
Genomför nyckelarbetsuppgifter såsom medarbetarsamtal, medlyssning, teammöten, tar egna samtal, försäljning, rehabärenden etc
Är aktiv och bidrar till utveckling i teamledargruppen
Personalansvaret innebär bl a att förstå människors beteenden och drivkrafter, att kunna planera och organisera på ett strukturerat arbetssätt samt utveckla och coacha sina medarbetare mot uppsatta mål.
Arbetstid/Varaktighet
Förtroendearbetstid.Schemalagt arbete vissa kvällar och helger.Tjänsten skall tillsättas snarast och gäller tillsvidare.
Lön
Individuell lön.
Kontaktpersoner
Fackliga kontaktpersoner
Ansökan
Arbetsgivare och postadress
Com Hem AB
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Besöksadress
Storgatan 28, Härnösand