Teamledare för leverantörsreskontra till Gunnebo

Arbetsbeskrivning

Gunnebo Cash Management är ett affärsområde inom Gunnebokoncernen som nu bygger upp ett Shared Service Center för att supportera Gunnebo Cash Managements enheter runtom i Europa. Rollen som teamledare är en helt ny och spännande tjänst hos Gunnebo Nordic AB.
Vi söker nu Dig som vill anta denna nyckelroll som innebär att säkerställa att processer följer företagets finansiella riktlinjer samt att arbeta aktivt med effektiviseringar och förbättringar i uppbyggnaden av detta nya Shared Service Center.
Om du tycker om att arbeta strukturerat, har ett kritiskt tänkande och ett öppet sinne för ständiga förbättringar, så är det här en möjlighet för dig.
Du blir en del av en spännande resa där du får möjlighet att använda din kompetens inom leverantörsreskontra, samt möjlighet att utveckla dina ledaregenskaper och får vara med att bygga upp detta SSC från grunden.

Tjänstens ansvarsområden
Helhetsansvar för leverantörsreskontran inklusive, leverantörsfakturahantering, avstämningar och avvikelser
Operativt ansvar för att leda avdelningens arbete.
Aktivt arbeta med att standardisera och ständigt förbättra processer inom leverantörsreskontraavdelningen
Upplärning av ny personal och säkerställa kontinuerlig utbildning för samtliga medarbetare i teamet
Vid behov även stötta i övriga redovisningsfrågor som förekommer inom Shared Service Centret.


Kompetens och erfarenhet
För att vara framgångsrik i denna position ser vi att Du har ekonomisk högskoleutbildning eller likvärdig kunskap. Du har flerårig erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra och en god förståelse för redovisning, lagar och tillämpliga regelverk. Du har mycket goda kunskaper i MS Office samt ekonomisystem och databaser som hanterar stora mängder data. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är positivt i det dagliga arbetet, men inget krav.
Vi tror att Du redan idag arbetar i en liknande roll eller är redo att ta en teamledarroll som nästa steg i din karriär. Du är van att arbeta i en internationell miljö, företrädesvis inom ett Shared Service Center. Vi hoppas att Du tilltalas av att vara med från början på denna spännande resa. Du lockas också av möjligheten att utveckla dina ledaregenskaper i arbetet med denna organisationsförändring och att framgångsrikt få leda ett team i förändring.
För att vara trivas i rollen bör Du ha stort fokus på kundservice, vara nätverkande och tycka om att ha kontakt med många olika personer i ditt dagliga arbete. Du är trygg i ditt ledarskap, du är driven, strukturerad och har en god problemlösningsförmåga. Du har en helhetssyn utan att förlora ögat för detaljerna.
Om Gunnebo
Gunnebokoncernen bedriver verksamhet i hela världen och tillhandahåller innovativa produkter, mjukvara och tjänster för att kontrollera flödet av värdesaker, kontanter och människor. Gunnebo erbjuder lösningar inom tillträdeskontroll, säker förvaring, kontanthantering och integrerad säkerhet till kunder som främst är verksamma inom detaljhandeln, kollektivtrafik, offentliga och kommersiella byggnader, industri- och högriskanläggningar och bank. Gunnebo Group har ca 4000 anställda globalt för att tillgodose kunder i flertalet marknader, Koncernen har en omsättning på 4 500 Mkr. www.gunnebogroup.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brightby AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2021
  • Ansök senast: 22 juli 2021

Postadress

Fredsgatan 1
Göteborg, 41107

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024