OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hermods Lärcentrum är en affärskritisk del av företaget som förser över 20.000 studerande med lärande, pedagogik, teknik och support för lyckade studier. HLC hanterar stora flöden av information, studerande och studieaktiviteter där navet är deras digitala lärplattform. HLC består av två enheter. Dels en pedagogisk enhet där bl a innehållet i deras kurser sätts och utvecklas. Där arbetar idag en teamledare, ämnesansvariga (ansvariga för kurser och lärare inom resp ämnesområde), interna samt externa webblärare (jobbar på konsultbasis). Lärarna coachar eleverna i deras studier via webben, genomför muntliga examinationer samt sätter betyg. Den andra delen av HLC består av supportenheten där 4 personer idag arbetar. Här ingår även Hermods växel. Supporten arbetar gentemot elever samt interna kunder som skolchefer och studieledare. Supportärenden tas emot via mail och telefon och supporten administrerar all elev- och betygshantering vilket bland annat innebär att registrera och avregistrera elever. Även att registrera samt skriva ut betygskataloger och kontrollera och distribuera dessa. Denna hantering görs idag i flera steg manuellt i Hermods digitala plattform. Under hösten 2010 kommer de att byta plattform till en helt ny IT-lösning vilket innebär hantering i flera system, parallellt i en övergångsperiod. Arbetsuppgifter Som teamledare för HLC Support har du ansvar för daglig arbetsledning och bemanning, att coacha medarbetarna och se till att rutiner och processer följs. I ansvaret ligger att HLC Support levererar med hög service och kvalitet. Du kommer även att arbeta med mindre utvecklingsprojekt, t ex uppdatering av växelsystem, process och rutinutveckling. Som teamledare rapporterar du direkt till Chefen för HLC på huvudkontoret i Stockholm. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig med akademisk examen som är en erfaren ledare med förmågan att entusiasmera och coacha medarbetare till ett gott resultat. Du ska ha en stark servicekänsla och förstå värdet av ett målstyrt arbetssätt där tydliga roller och processer är bärande. Till detta krävs ett situationsanpassat ledarskap och att du är en tydlig och mycket god kommunikatör. Du ska ha tidigare erfarenheter som teamledare/coach, helst från ett IT-supportcenter eller Contactcenter. Du bör även själv ha mycket god systemkunskap. Som person är du strukturerad med ett utåtriktat och säljande sätt. Vidare är du innovativ, engagerad och utvecklingsinriktad med erfarenhet av att arbeta målstyrt och nå resultat med kvalitet och ständiga förbättringar. Initialt kommer du att vara anställd av Kontorsfixarna och tjänsten ska tillsättas omgående.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carin Galvit
Madeleine Karlsson
Ida Tegner
Ida Tegner
Lena Lydén
040-12 02 00
Lena Lydén
Rebecka Möberg
Rebecka Möberg
040-120200