Teamledare Leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Teamledare Leverantörsreskontra

Om jobbet
Vår leverantörsreskontragrupp på åtta personer behöver en Teamledare. Är det du?
Vi söker en positiv och drivande person som trivs att jobba i en expansiv verksamhet med riktigt höga fakturaflöden.
Skicka in din ansökan redan idag, för det kanske är just dig vi söker!
Om tjänsten
Ekonomiavdelningen på Hedin Bil har hand om ekonomin för åtta bilbolag och består av 30 medarbetare. Vi expanderar kraftigt med många nya anläggningar och behöver därför stärka upp leverantörsreskontra med en Teamledare. Du välkomnas in i ett team på åtta personer som jobbar engagerat och prestigelöst med leverantörsreskontra, ca 350 000 fakturor per år.
Gruppen hanterar leverantörsfakturorna elektroniskt i Palette men all kontering sköts av attestanterna. Arbetsuppgifterna i gruppen består till stor del av att fördela ut fakturor till attestanterna, boka betalningar manuellt, läsa in återrapporteringsfiler, påminnelsehantering, inkasso samt att kontinuerligt stämma av och ”städa” reskontran. Arbetet innehåller även utredningar av olika slag samt att vi bistår organisationen med information.
Som Teamledare för leverantörsreskontragruppen arbetar man delvis operativt med de arbetsuppgifter som finns i gruppen och delvis har man ett övergripande ansvar över arbetet i gruppen. Inget personalansvar ingår i tjänsten.
Teamledaren ansvarar för och är drivande i nedan arbetsområden.
Ansvarar för att gruppens arbete på daglig basis och vid månadsskifte flyter på så bra som möjligt samt att stötta gruppen vid problem, förändringar och utredningar kring leverantörsfakturor.
Palette administration med bland annat parametersättning, testning, felsökning. Samt att fakturaflöden blir mer automatiska, bland annat med hjälp av specialtolkning och olika uppsättningar tillsammans med scanningspartner.
Ansvara för utbildningsmaterial, utbildningar för attestanter, leverantörsinformationen samt för informationsutskick till leverantörer vid behov.
Ansvara för och vara drivande i utvecklingen av processer och arbetssätt samt ansvara för gruppens rutinbeskrivningar. Arbeta aktivt mot att så mycket som möjligt blir automatiserat.
I övrigt vara en god förebild och coachande ledare för gruppen.
Profil
Vi tror att du är en självklar ledare som har god förståelse för processerna kring hanteringen av leverantörsfakturor. Det är viktigt att ha en positiv attityd och se roliga utmaningar snarare än problem. Detta för att en positiv attityd och arbetsmiljö leder till effektivt arbete samt trivsel på arbetsplatsen. Som person är du en fena på samarbete, drivande och lösningsorienterad. Om du är intresserad av systeminställningar, parametersättning, felsökning, avstämningar och att reda ut sådant som inte stämmer ser vi det som en fördel. Du behöver ha lätt för att kommunicera med kollegor och leverantörer över telefon och mail, så flytande svenska i både tal och skrift är ett måste.
Du bör ha goda kunskaper i Officepaketet och det är väldigt meriterande men inget krav att du har arbetat i Palette, affärssystemet Kobra eller inom fordonsbranschen tidigare.
Vi erbjuder
Förutom en fartfylld utmaning i ett tillväxtbolag kan vi erbjuda gemenskapen som en stor ekonomiavdelning ger. Härliga kollegor med go humor och många skratt i fikarummet. Vi ger dig en trygg anställning inom kollektivavtal, med bland annat övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar. Utöver detta finns det en rad förmåner som tex förskottssemester, friskvårdsbidrag, fri parkering, rabatter mm. Vi håller på att bygga ett nytt HK precis vid leden vid Sisjöavfarten, som vi kommer flytta till i början av 2023, med allt vad nya fräscha lokaler innebär. Där finns även en Padelhall som redan disponeras fritt av personalen. Sysselsättningsgraden är på heltid och tjänsten är en provanställning på 6 månader med tillträde snarast.

Välkommen med din ansökan!
Är du en god ledare och vill tillhöra ett starkt växande företag där det hela tiden händer något så är denna tjänst passande för dig.
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg

Sasha Konjhodzic
08-505 691 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hedin Bil
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juni 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Besöksadress

Smista allé 11
None

Postadress

Smista allé 11
Segeltorp, 14170

Liknande jobb


14 juni 2024

Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

14 juni 2024