Teamledare lönesupport till Stockholm City

Teamledare lönesupport till Stockholm City

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven och ambitiös lönespecialist som vill arbeta som teamledare för en grupp på 6 lönespecialister. Vår kund är ett internationellt konsultföretag med kontor mitt i Stockholm som bland annat hanterar löner åt mindre och medelstora svenska och internationella företag.



Arbetsuppgifter

Du och dina kollegor i löneteamet ansvarar för att sköta hela löneprocessen från ax till limpa. I ert ansvarsområde ingår löneberäkningar, löneutbetalningar och att producera lönespecifikationer.

I rollen som teamledare arbetar du både med personalfrågor och operativa löneuppgifter. Du har egna kunder som du månadsvis stöttar med underlag och svar på frågor.



I rollen som teamledare ansvarar du för att leda och fördela det dagliga arbetet i din grupp.





Kvalifikationer

Som senior lönespecialist har du minst 5 års erfarenhet av och behärskar självständigt hela löneprocessen kring löneberäkningar, löneutbetalningar, personalskatter, arbetsgivaravgifter och årsbesked.

Du ska ha teamledarerfarenhet och erfarenhet av att planera och styra operativt arbete i en grupp.

Du är van att arbeta med all administration som förekommer runt lönehantering såsom ersättningar, arvoden, semester och intyg. Det är en stor fördel om du är van att tolka olika kollektivavtal och att arbeta med pensions- och försäkringsfrågor. Det är meriterande om du har erfarenhet av konsultbranschen och har jobbat inom olika branscher.

- Goda kunskaper i Excel är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav




Personliga egenskaper

Du är noggrann och arbetsam och tycker om att arbeta strukturerat. Du är säker i ditt ledarskap och har förmåga att skapa trygghet hos dina medarbetare. Du motiverar till goda resultat genom ditt engagemang och din delaktighet i gruppens arbete. Du är en bra förebild för gruppen genom din erfarenhet och kompetens inom löneområdet.

Du är serviceorienterad och arbetar gärna för att skapa goda relationer med kunder. Sist men inte minst trivs du i en roll där det ställs höga krav på flexibilitet och gott samarbete och du trivs i en miljö som präglas av högt tempo.



Mer om tjänsten

- Tillsättning: under hösten, gärna så fort som möjligt
- Omfattning: heltid
- Placering: Stockholms city




Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Varför jobba på Andara Group?

Våra kunder brukar beskriva Andara Group som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Group Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Group är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Group är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Group
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 oktober 2020
  • Ansök senast: 6 november 2020

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024