Teamledare Reskontra

Arbetsbeskrivning

Är du en ödmjuk och strukturerad person som är redo för en ny utmaning? Vi söker nu en teamledare till vår reskontraavdelning på huvudkontoret i Göteborg. Vill du vara med och skapa strukturer för hur Serneke ska vara framöver, där entreprenörskapet känns även i ekonomiavdelningen? Sök tjänsten redan idag!

Rollen

I rollen förväntas du ta ett stort ansvar för att nå avdelningens uppsatta mål och deadlines, du fördelar och leder det operativa arbetet i din grupp. Som teamledare hos Serneke förändrar du arbetssätt, flöden och processer vid behov.

Arbetsuppgifter som ingår:

- Initiera och driva utvecklingsarbete
- Betalning av leverantörsfakturor
- Bokföring av inbetalningar
- Kravhantering avseende förfallna kund- och leverantörsfakturor
- Attest av leverantörsfakturor avseende räntor, inkasso- och restkrav


Du teamleder en arbetsgrupp om tre personer i den annars 12 personer stora gruppen, som präglas av en god sammanhållning, glädje och samarbete. Vi hanterar flera olika stora volymer och arbetar mot tydliga mål där du under toppar hjälper gruppen att prioritera rätt och sätter strukturer hur vi tillsammans ska nå ett bra resultat. Du arbetar aktivt med Sernekes mål att uppfattas som det mest nytänkande, engagerande och dynamiska bolaget i branschen där vi vill att du med din erfarenhet och kompetens kommer med förslag hur vi ska utvecklas som företag. I rollen arbetar du med frihet under ansvar och du rapporterar till Gruppchef för kund- och leverantörsreskontra som är personal- och verksamhetsansvarig.

Vem är du?

För att lyckas i rollen behöver du ha ett helikopterperspektiv över reskontragruppen, ekonomiavdelningen och företaget för att brygga över kunskap, erfarenhet, arbetssätt och flöden mellan medarbetarna inom arbetsgruppen. Som ledare visar du personlig omtanke genom såväl stöd som att ge konstruktiv feedback, att motivera och inspirera ditt team kommer naturligt för dig. Som person behåller du ditt lugn i stressade situationer, du strukturerar själv upp ditt arbete och för processer vidare samt kommunicerar tydligt med din grupp.

Du har tidigare arbetet inom en reskontrafunktion, med kravhantering, med den summariska processen eller motsvarande. För att axla rollen ser vi att du har ledarskapserfarenhet och trivs med att arbeta operativt tillsammans med din grupp. Du har en utbildning inom ekonomi, på gymnasie- eller eftergymnasial nivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet, vi ser det som meriterande om du har en ledarskapsutbildning. Du har lätt att ta till dig nya system, om du arbetat i Visma business eller Basware Alusta är det ett stort plus.

Vi erbjuder

När du börjar arbeta hos oss kommer du märka att Serneke präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet. Det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen och vi uppskattar nya idéer om hur vi kan bli ännu bättre tillsammans. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med korta beslutsvägar, mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt.

Information och ansökan

Låter det här som en tjänst som passar dig? Tveka då inte att skicka in ditt CV eller din LinkedIn-profil. Sista ansökningsdag är 5 maj 2022, men urval och intervjuer sker löpande varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Frågor kring tjänsten besvaras av Gruppchef Anneli Lobato, anneli.lobato@serneke.se eller av rekryteringsspecialist Kajsa Larsson, kajsa.larsson@serneke.se, 070-0831645

Vi genomför bakgrundskontroller på slutkandidater.

Placeringsort är huvudkontoret i Göteborg.

Om Serneke

Serneke är en växande koncern med ett konkurrenskraftigt helhetserbjudande inom entreprenad och projektutveckling. Vårt mål är att uppfattas som det mest nytänkande, engagerade och dynamiska bolaget i branschen. Nästa generation är vårt löfte till våra kunder. Och världen. Hela Serneke inkapslat i en enda mening. Som nästa generation byggkoncern utmanar vi branschen, engagerar samtiden och inspirerar framtiden.

Koncernen grundades 2002 och Serneke Group driver idag verksamhet i tre affärsområden; Serneke Sverige, Serneke Invest och Serneke International. Företagets verksamhet finns främst i Sverige i regionerna Väst, Öst, Syd, Mitt och Norr. I regionerna finns vårt erbjudande av tjänster inom bygg, anläggning och projektutveckling. Vi är cirka 1 200 medarbetare och med platskontor på 20 orter i landet bygger och projekterar vi runt hela Sverige

Kontaktpersoner på detta företaget

Celie Weinhöfer
+46 70 431 50 50
Linnéa Mattsson
0736876240
Jeanette Britan

Karina Andersson
0728556377

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Serneke
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2022
  • Ansök senast: 5 maj 2022

Besöksadress

Nitgatan 6 , Alingsås
None

Postadress

Nitgatan 6
Alingsås, 44138

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024