OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
3 grundades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. Idag är vi ca 1200 erfarna och drivna entusiaster i ett starkt företag. 3 ägs av Hongkongbaserade Hutchison Whampoa och svenska Investor AB, två resursstarka aktörer med djup branschkunskap. Vi ingår också i ett globalt nätverk som bygger mobila multimediatjänster under namnet 3. Vi söker en[teamledare[[för "Taktisk planering" på [Customer & Loyalty Operations [ På 3 är vi hängivna uppgiften att ge våra kunder den bästa servicen och att proaktivt driva lojalitetsskapande aktiviteter. Customer & Loyalty Operations är den avdelning där vi planerar och följer upp detta arbete och där vi säkerställer rätt bemanning i vårt eget kundkontaktcenter samt optimal fördelning av kundsamtal hos externa samarbetspartners. Nu söker vi en chef till gruppen "Taktisk planering" med ansvar för prognostisering, planering, schemaläggning och uppföljning. [ Som chef för denna grupp arbetar du tillsammans med medlemmarna i teamet i dagliga operativa frågor avseende prognostisering, schemaoptimering och rapportering. Du leder gruppens arbete som "spelande tränare" och förväntas engagera dig själv i de olika uppgifterna tillsammans med teamet. Du ansvarar också för att utveckla metoder och processer för att uppnå Operational Excellence i Customer & Loyaltys kundnära verksamheter. I rollen ingår ett eget operativt ansvar för prognostisering, taktisk planering, analys och presentation av utfall. [ Gruppens resultat mäts på mål avseende service-nivå till kund i kundservice och lojalitetsavdelningarna samt kostnadseffektivitet i den mycket personalintensiva verksamheten. [ Du skall ha ledarskapsförmåga och ett genuint intresse av att stödja och utveckla dina medarbetare i teamet i deras individuella och gemensamma utmaningar. Tidigare chefserfarenhet från liknande verksamhet är meriterande. För att kvalificera till rollen skall du också ha erfarenhet av schemaläggning i personalintensiv verksamhet, vana att arbeta i schemaläggnings/bemanningsplanerings-system, kunskap om köteori (Erlang) för bemanningsbehov i call center verksamhet samt matematisk statistik. Rollen kräver noggrannhet och analytisk förmåga i kombination med social kompetens. [[[[