Teamledare till Servicedesk

Teamledare till Servicedesk

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Som konsult hos Randstad har du fantastiska karriärmöjligheter. Vi erbjuder dig en stabil tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar driv och intresse. Vi jobbar med både stora som små kunder inom många olika branscher vilket gör att vi kan erbjuda våra konsulter spännande och varierande uppdrag på olika platser i Stockholm.

Vi söker nu en Teamleader till vår kunds servicedesk! 

Servicedesk-teamet består av fem personer. Tillsammans ansvarar gruppen för att leverera IT-service av högsta kvalité till bolagets drygt 1500 medarbetare i Sverige. Servicedesk utgör den första kontaktytan för alla interna felanmälningar och beställningar. Det mesta löses direkt av gruppen, då de hanterar både 1st och 2nd line ärenden. Servicedesk hanterar incidenter, ärenden samt walk ins och löser idag ca 70% av alla ärenden som kommer in. Många ärenden kommer från användare utanför Sverige, varpå det är viktigt att du är bekväm med det engelska språket i tal och skrift. 

Ansvarsområden
Som operativ teamlead kommer du tillsammans med ansvarig chef ansvara för att fördela arbetsuppgifter och hålla i dagliga standups med gruppen. Du kommer även se till att teamet följer de KPI som är uppsatta som mål. Du kommer att koordinera, följa upp och rapportera gruppens arbete och resultat. Du kommer till stor del arbeta operativt med att lösa de dagliga ärendena tillsammans med de andra i teamet. Beroende på belastningen finns det möjlighet att lösa ärenden som är mer komplexa och tar längre tid och därmed utveckla sin tekniska kompetens. Du har lätt att ta in nya kunskaper och lösningar som du sedan förmedlar vidare till gruppen. Du förstår värdet av dokumentation och är van att dokumentera i ditt dagliga arbete. 

Kvalifikationer
Din bakgrund
Du har minst 5 års erfarenhet av IT med fokus på support och processhantering. Du har haft ledande befattning tidigare och är van att arbeta självständigt och strukturerat.

Du har teknisk kunskap och erfarenhet kring:
- Microsoft Windows 8 och 10
- Microsoft Office
- Active Directory
- ITIL och ärendehantering
- IT-support, 2nd line
- TCP/IP (på klientnivå)

Personliga egenskaper
Som person är du ansvarstagande, lyhörd och har en väl utvecklad servicemedvetenhet. Du har lätt för att skapa relationer och är prestigelös i ditt sätt. 

Ansökan
 Vi ser fram emot din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta joanna.hansson@randstad.se. 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2022
  • Ansök senast: 30 april 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


9 februari 2023

9 februari 2023

Tier 3 Support Engineer

Tier 3 Support Engineer

8 februari 2023

Junior Installatör – Deltid/Student

Junior Installatör – Deltid/Student

8 februari 2023