Tech Lead – C#

Tech Lead – C#

Arbetsbeskrivning

Som technical lead C# på Ticket jobbar du tillsammans med drivna och ödmjuka vinnarskallar i något av våra contentteam som ansvarar för att företaget har de bästa och lägsta priserna på flyg och hotell. Arbetet innebär att utveckla nya samt förbättra funktioner och system kopplade till Tickets e-handelsplattform. Vi hjälper också våra affärsägare i funktionella diskussioner. Hos oss får du stora möjligheter att vara med och leda och driva utvecklingen i våra miljöer.

Du kommer att jobba i en organisation med korta beslutsvägar och där det går snabbt från beslut till handling. Våra agila team är självgående och utvecklingsgruppen står själva för teknikval och andra viktiga beslut.

Vår teknikstack består till stor del av öppna tekniker och vi driftar även våra system själva. Vi jobbar mycket med .NET Core, mikrotjänster, EF Core, Kubernetes, AWS och Jenkins X.

För att trivas i rollen tror vi att du har

- relevant utbildning, tex en kandidat-, magister- eller civilingenjörsexamen

- flera års erfarenhet av utveckling i C#, exakt antal är inte det viktiga utan vad du kan är det som räknas

- grundläggande kunskap i svenska och engelska, både i tal och i skrift.
- erfarenhet som senior utvecklare och med senior menar mindsetet att vara en katalysator så hela teamet presterar bra snarare än fokus enbart på eget kodande.
- gillar gränslandet mellan teknik, produkt och människa



Du får gärna ha en bred erfarenhet av andra techspråk och miljöer.

Som person

- uppskattar du att utmanas av nya tekniker, kluriga problem och att lösa dem tillsammans med andra
- gillar att arbeta agilt och triggas av att snabbt lansera till miljontals kunder.
- kan du kommunicera väl, är driven och har hjärtat på rätta stället.


I rollen kommer du

- leda teamet så att den valda lösningen matchar företagets funktionella behov och tekniska vision.
- agerar mentor och utvecklar övriga teammedlemmar

- ta ledarskapsroller som scrum master och liknande vid behov
- intervjua, utvärdera, stödja och utveckla medlemmar i teamet
- stödja och vara nära till hands för produktägare och andra stakeholders



Ticket är idag den största privatresebyråkedjan i Norden med sajterna Ticket och Airngo, med över 400 medarbetare och sina 70 butiker i Sverige och Norge.

Vi bygger och driftar själva vår e-handelsplattform med allt från utmanande backendfrågor inom skalning till att sortera hotell efter sannolikhet till köp. Givetvis har du sex veckors semester, flex så vardagen fungerar, full tjänstepension enligt ITP, hemarbete nån dag i veckan och trevliga reseförmåner. Huvudkontoret ligger i Sickla, fem minuter från Slussen. För Tickets anställda finns fri parkering utanför kontoret.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annelie Westman
+46 8 702 66 48
Zarko Lindkvist
0736298745
Pelle Svensson

Annelie Westman
+46 8 702 66 48
Erik Bosrup

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ticket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2022
  • Ansök senast: 3 september 2022

Besöksadress

Vällingbygången 6, Vällingby
None

Postadress

Vällingbygången 6
Vällingby, 16265

Liknande jobb


20 maj 2024

Projektledare IT & Digitalisering

Projektledare IT & Digitalisering

17 maj 2024

Senior Solution Architect

17 maj 2024