Tech Lead till e-commerce

Tech Lead till e-commerce

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren Tech Lead/Systemarkitekt som vill tillsammans med erfarna och duktiga kollegor hjälpa kunder att bygga digitala lösningar med hjälp av rätt teknik och på rätt sätt?

Nexer söker nu en Tech Lead till enheten Unified Commerce, Nexers specialistenhet för e-handel och kringliggande tjänster. Vi behöver dig för att tillsammans med erfarna och duktiga kollegor hjälpa våra kunder att bygga digitala lösningar med hjälp av rätt teknik och på rätt sätt. Här får du möjlighet att arbeta med stora kunder som är Sveriges mest framgångsrika bolag inom sina respektive branscher.

Läs vidare nedan och skicka in din ansökan redan idag! Eller läs mer om oss på https://nexergroup.com/sv/tjanster/e-handel/

 

VILKA ÄR VI?

Vårt mål är att ta våra kunders e-handel till nästa nivå och vara en partner på resan genom att ge deras kunder en bättre upplevelse. Det gör vi genom att samla de bästa inom branschen i vårt team och samlar alla system som rör e-handel och kunddialog till ett ekosystem för att skapa en bättre köpupplevelse.

Alla våra medarbetare har lång erfarenhet av e-handel och har arbetat med och på några av världens mest framgångsrika e-handlare. Vi arbetar sida vid sida med några av de främsta plattformarna inom e-handel. 

DIN VARDAG 

Som Tech Lead kommer du vara en nyckelspelare i arbetet med att driva utvecklingen framåt i våra projekt, genom att med din kunskap och erfarenhet strategiskt och operativt ta fram och utveckla de bäst anpassade lösningarna för olika e-handelssystem. Du koordinerar teamet och agerar som teknisk ansvarig för alla initiativ. Du kommer att fungera som rådgivare och tonsättare för utvecklarna inom teamet och kommer tillsammans med projektledare och kunder vara med och guida verksamheter till rätt beslut. Du kommer att vara delaktig i förstudier för att ta fram den mest lämliga lösningen utifrån kundens behov för e-handelsprojekt.

Du kommer främst att utveckla lösningar som bygger på CMS/e-handelsplattformarna Umbraco, Norce (Storm Commerce) och Optimizely (Episerver) för B2C och B2B kunder. Du arbetar med flera olika kundprojekt som ger dig stor erfarenhet av många olika typer av e-handelssystem och branscher. Detta gör du tillsammans med dina inhouse kollegor. 

Vi tycker om att träffa varandra på kontoret, kan vara i Stockholm, Borås eller Umeå, men erbjuder självklart möjlighet till hybridjobb.

VEM ÄR DU?

Du är en skarp utvecklare och problemlösare med arkitekt-perspektiv som brinner för att bygga hållbara lösningar och som drivs av att dela med dig av din kompetens och att samarbeta med andra. Du är agil och van att jobba nära SCRUM-master samt har känsla för att teamet i varje läge levererar mesta möjliga affärsvärde. Självgående, driven och tar gärna egna initiativ är egenskaper som passar bra in på dig som person. Du gillar tekniska utmaningar och har helikopterperspektiv när det behövs. Du har god förmåga att presentera lösningar för verksamheter med tydlig affärsnytta.
Du har arbetat med plattformar såsom Optimizely, Umbraco, Storm Commerce, Litium, Sitecore, samt integrationer med kringliggande system.
Vi ser det som väldigt meriterade om du har erfarenhet av e-handel.

Våra uppdrag har ofta internationell karaktär, därför är engelska i tal och skrift en naturlig del i arbetet, dock är många av våra kunder svensktalande vilket gör att kunskap i svenska är ett krav.

Vi söker dig som har...


• Minst 5 års arbetslivserfarenhet av utveckling av webblösningar
• Erfarenhet som tech lead eller arkitekt inom backend utveckling
• Goda ledaregenskaper, kommunikationsfärdigheter samt hög social förmåga
• Vana av arbete med förstudier, såsom analys, mötes- och workshopledning, förberedelser och dokumentation
• Goda språkkunskaper i SVENSKA och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har…


• Utbildning/certifiering inom systemarkitektur
• Erfarenhet av ledarskap
• Erfarenhet av Optimizely, Umbraco eller Norce commerce (Storm)


ANSÖKAN

Varmt välkommen att skicka in din ansökan via länken nedan. 

Vi tar löpande emot ansökningar, så vänta inte med att söka!

Nexer som arbetsgivare


Jobbar du på Nexer får du en modig och entreprenörsdriven arbetsgivare med internationell närvaro. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och vara i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtlutat förhållningssätt. Här får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Vi är ett familjeägt bolag med långsiktiga strategier, vilket innebär att du är nära de som fattar beslut och kan vara med och påverka. Dessutom erbjuder vi en flexibel arbetspolicy, där det finns möjlighet att arbeta på distans när det passar dig och ditt uppdrag.


Vår kultur

Vår vision är Promising future – det är viktigt för oss att göra skillnad och bidra till en bättre framtid. Vi har ett engagemang för våra kunder och en uppriktig omtanke om varandra. Vi omfamnar mångfald och tror att människor med olika bakgrunder och erfarenheter gör vårt arbete och vårt företag bättre. Vi värdesätter innovation och viljan att utvecklas och ta nästa steg – framåt och uppåt. Dessutom har vi roligt på jobbet!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nexer AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juni 2023
  • Ansök senast: 5 juli 2023

Postadress

Lindholmspiren 9
GÖTEBORG, 41756

Liknande jobb


R&D-konsulter robotik

R&D-konsulter robotik

9 maj 2024

8 maj 2024

Ingenjör inom reverse engineering till NFC, Linköping

Ingenjör inom reverse engineering till NFC, Linköping

8 maj 2024

8 maj 2024