Technical Account Specialist med erfarenhet av Google Plattformen

Arbetsbeskrivning

Nu kan du som brinner för en modern IT-drift och har din tyngdpunkt inom Googleplattformen jobba som Technical Account Manager på snabbväxande och nyligen börsnoterade Qlosr!
I rollen kommer du att leda, säkerställa och sätta upp en modern IT-driftstruktur hos våra kunder och guida dem genom den digitala transformationen. Ett jobb som är både spännande, lärorikt och kul!
Dessutom har vi ett optionsprogram för våra medarbetare som kickar igång i höst.


Kort om tjänsten
Som Technical Account Manager ingår man i ett av våra kundteam och säkerställer att vi arbetar på bästa sätt med våra kunder. Som TAM har du huvudansvaret för att våra kunders IT-infrastruktur ska fungera optimalt inom ramen för avtalet mellan oss och våra kunder.
Du som trivs i en varierande, stimulerande och utvecklande roll kommer hitta hem på ett företag som vågar utmana både sig själva och kunderna inom IT-drift.


Du kommer bland annat:
· Implementera och installera en fungerande infrastruktur för våra nya kunder. (Du är med hela vägen, från ax till limpa)
Vara involverad i utvecklingsprojekt av befintliga kunders infrastruktur och IT-miljö.
Utveckla och optimera av systemen samt kringliggande tjänster.
Bistå våra arkitekter och projektledare med lösningsdesign och planeringshjälp.


Om dig
Du har förmodligen jobbat flera år med infrastruktur och serverdrift och känner dig nu redo att ta nästa steg och addera leveransansvaret utan att för den delen lämna hands-on teknik.
För att lyckas behöver du med enkelhet sätta dig in i nya situationer och tekniska miljöer då kunderna har varierade tekniska plattformar och förutsättningar.
Du är målmedveten, initiativtagande och är trygg i dialoger både med kund och ileverantörer.
En stor del av vår plattform består av Windows relaterade tjänster men eftersom många våra kunder även är i utbildningsbranschen så är det bra om du tidigare jobbat med Google plattformen.


Därför vill du jobba hos oss!
Qlosr är det “personliga och nära bolaget”. Vi har en fin kultur där teamkänsla och flexibilitet är grunden till vår framgång och tillväxt. Vi är ett snabbrörligt och kundfokuserat bolag med människor som trivs tillsammans och har kul på jobbet, vi har en hög medarbetar/kundnöjdhet, som vi är väldigt stolta över. Hos oss är det ont om mellanchefer men nära till kollegor.
Vi är runt 60 medarbetare och har vårt huvudkontor söder om Stockholm city, vid Telefonplan, med närhet till tunnelbana, pendeltåg och bussar.
För våra medarbetare har vi ett optionsprogram som går igång i höst för dig som vill engagera dig ytterligare i företaget.

Ansökan
I denna process samarbetar Qlosr med House of Skills. Vid frågor och ansökan går det bra att kontakta ansvarig Rekryterare Linda Freij på linda@houseofskills.se
Vi ser fram emot din ansökan och går igenom urvalet löpande.


Mer om oss
Qlosr är ett snabbväxande företag med lösningar som ligger långt fram i tiden.
Vi är ett svenskt företag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Mälardalen, som erbjuder smarta och effektiva IT-lösningar till företag och skolor. Vår filosofi är att identifiera och förstå våra kunders verksamhet, behov, situation samt målbild, för att sedan hitta de bästa lösningarna. Vi har cirka 10 000 slutanvändare och mer än 50 000 elever som dagligen använder våra tjänster och plattformar. Vi har en väl viktig värdegrund och företagskultur, vår ambition är att våra medarbetare ska må bra och utvecklas. Därför erbjuder vi en stimulerande arbetsplats där vi skrattar och har roligt tillsammans. Mår vi själva bra, presterar vi bra. Presterar vi bra blir våra kunder nöjda. Nöjda kunder leder till fler nöjda kunder. Det är så vi vill ha det. Välkommen till oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: House of Skills Sverige STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 augusti 2021
  • Ansök senast: 28 september 2021

Postadress

vasagatan 16
STOCKHOLM, 11164

Liknande jobb


9 april 2024