Technical Product Specialist till StrongPoint

Technical Product Specialist till StrongPoint

Arbetsbeskrivning

Till StrongPoint som säljer teknologilösningar inom retail världen över söker vi nu en driven Technical Product Specialist till deras kontor i Kista. Har du intresse och förståelse för tekniska produkter inom mjukvara och ett starkt kundfokus? Har du dessutom en bakgrund inom retail, förstår vikten av kundservice och är riktigt grym på problemlösning kan det vara dig vi söker!

Om företaget
StrongPoint erbjuder teknologilösningar till företag inom detaljhandeln för ökad produktivitet och förbättring av shoppingsupplevelsen. De erbjuder dels lösningar för Cash Management, säkerhet, självbetjäning, e-handelslogistik samt Click & Collect hämtskåp. Man utvecklar, integrerar och säljer tekniken samt erbjuder underhåll och service för produkterna. Företaget har 15 kontor med 500 anställda i framförallt Skandinavien och Baltikum men även Europa och runt om i världen. Ungefär fem miljoner retailers världen över använder StrongPoints teknologi dagligen och företaget omsatte 2019 111 miljoner Euro. StrongPoints Cash Management lösning heter CashGuard och är den ledande på marknaden och återfinns i många av våra svenska dagligvarubutiker. Läs gärna mer om företaget på www.strongpoint.com (http://www.strongpoint.com/). RnD teamet är uppdelade på kontoret i Stockholm (Kista) och i Vilnius och är företagets utvecklingsavdelning.

Om tjänsten
Rollen som Technical Product Specialist ingår i RnD teamet vars fokus är på utveckling- och supportering av retail-lösningar inom områdena: Cash Management, Self-Service och Goods Vending. Du blir en viktig del av ett kompetent och drivet team om 22 medarbetare varav 8 har sin bas i Kista. I rollen ansvarar du för att supportera och rådgöra med globala kunder inom Cash Management. Vidare kommer du att arbeta med supportaktiviteter såsom att besvara frågor, felsöka tekniska problem samt att utbilda kunderna inom produktportföljen och i best practice för tekniken. Din vardag består även av att analysera och identifiera potentiella lösningar samt att lösa supportförfrågningar. En annan viktig del av rollen är att förbereda för- och genomföra produktutbildningar för kunder samt att assistera dem vid lansering av nya produkter. Andra uppgifter som också ingår är:

- Vara specialist på produkterna inom Cash Management
- Vara en del av och leda informationsmöten, supportera säljteamet med produktdemonstrationer samt presentera förslag och rekommendationer till kunder
- Kontinuerligt arbeta för att öka kunskapen om produkterna
- Delge rekommendationer och förslag kring förbättringar av produkterna till utvecklingsteamet
- Skapa och upprätthålla dokumentation om produkterna
- Samarbeta tätt tillsammans med teamet som består av ingenjörer inom mjukvara, elektronik och mekanik
- Regelbundna inrikes och utlandsresor förekommer i tjänsten med fysiska besök hos kunder
- Du rapporterar till Vice President för avdelningen Product Development


Din bakgrund
Du besitter ett starkt kundfokus och har en teknisk bakgrund med baskunskaper inom mekanik och elektronik. Som person drivs du av att ständigt utvecklas, är business minded och professionell. Tjänsten kräver att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska samt att du är pedagogisk i ditt sätt att enkelt och tydligt kommunicera- och presentera teknisk information. Har du även följande erfarenheter och kunskaper har du mycket goda förutsättningar att lyckas i rollen:

- Praktisk erfarenhet av teknik såsom Windows, Linux operativ system, LAN, MS SQL Express
- Bakgrund inom retail och-/eller kundservice
- Har en god affärsförståelse och kan sätta sig in i kundernas utmaningar
- Är driven, nyfiken, kunskapstörstande och strukturerad i ditt arbete
- Van vid att arbeta självgående likväl som i team
- Ytterligare språkkunskaper är meriterande
- Goda kunskaper i Office paketet.
- Körkort är ett krav


StrongPoint erbjuder
Hos StrongPoint blir du en viktig del av ett framgångsrikt och internationellt bolag som är inne i en spännande utvecklingsfas. Tillsammans med ett engagerat och kompetent team av kollegor får du utveckla långsiktiga relationer och erbjuda kunder en attraktiv produktportfölj med de bästa tekniska lösningarna på marknaden. Du kommer att ha många spännande kontaktytor i bolaget med en internationell och global räckvidd. För rätt person finns det väldigt goda möjligheter till karriärutveckling i bolaget. Medarbetarna är StrongPoints viktigaste resurs och tillsammans värnar man om en hög trivsel på arbetsplatsen och arbetar aktivt för ett välkomnande och inkluderande arbetsklimat med tydlig vi-känsla.

Placering & start
Tjänsten är placerad på StrongPoints kontor i Stockholm (Kista) och tillträde är enligt överenskommelse.

Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Daniel Hilvardén på daniel(at)ecommercerecruit.se, alternativt 072-6006421.

Ansökan
Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att ansökan kommer med i processen. Vi ser fram emot din ansökan.

StrongPoint #technicalproductspecialist #retail #rnd #technicalsoftware#stockholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E-commerce Recruit
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2021
  • Ansök senast: 31 mars 2021

Liknande jobb


13 mars 2024