technical support analyst till ASSA ABOLY i Eskilstuna

technical support analyst till ASSA ABOLY i Eskilstuna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du ingå i en verksamhet som är i utveckling, drivs du av att vara problemlösande inom IT-service, drift, teknik och underhåll? Är du intresserad av människor och värdesätter att ge professionellt bemötande till kunder som kontaktar dig? Just nu söker ASSA ABLOY i Eskilstuna en Servicedesk technical support analyst.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Som servicedesk technical support analyst kommer du att ingå i den skandinaviska IT-enheten hos ASSA ABLOY med kollegor i Sverige, Norge och Danmark. Du kommer att arbeta i team bestående av IT-personer från hela Skandinavien, och som en del av teamet se till att företaget får den IT-hjälp och support de behöver. I den här rollen rapporterar du till ASSA ABLOY:s Scandinavian IT operations manager.

Vidare kommer du att:
• Hantera akuta situationer från företaget i verksamheten och lösa dessa på ett effektivt sätt så att kärnverksamheten kan fortsätta som normalt.
• Hantera stora som små förfrågningar inom IT-området från företaget och se till att dessa löses på ett effektivt och lämpligt sätt.
• Arbeta för att förhindra IT-problem, kanalisera återkommande fel inom området och se till att dessa hanteras korrekt.
• Diagnostisera och lösa tekniska problem med maskin- och mjukvarusystem.
• Anslut till slutanvändare, leverantörer och centraliserade IT-funktioner i ASSA ABLOY.

För att trivas och passa in i rollen ser vi att du tycker om att vara i en organisation i förändring,  där du har möjlighet att ta ansvar och påverka din egen utveckling.  ASSA ABLOY stöder enheter på flera platser i Sverige och på andra håll i Skandinavien så vissa reseaktiviteter förväntas. 
Denna roll är placerad i Eskilstuna.

Kvalifikationer
Vi letar efter dig som har erfarenhet av IT-service, drift och underhåll.
Du är intresserad av människor och teknik  samt att du värdesätter att ge ett professionellt bemötande till ASSA ABLOY:s kunder.
 
Vidare ser vi att du:
• Har relevant utbildning och erfarenhet från IT, drift och underhåll av 
PC/server/nätverk och kommunikationsutrustning, certifieringar är att föredra.
• Har erfarenhet av Microsoft Windows User/Computer Group policies, laptop och desktop hardware, mobiltelefonplattformar (Android och Apple) och Microsoft Office.
• Har bra kunskap inom AD.
• Har goda färdigheter i att producera dokumentation, instruktioner och rutinbeskrivningar.
• Ska kunna klara antingen CompTIA A + -certifieringen, Windows 10 / O365 MCSA-certifiering eller liknande.
• Har goda kunskaper i svenska och engelska tal och skrift. Du behöver även ha god förståelse för de andra skandinaviska språken, då du kommer att ha mycket kontakt med slutanvändare och kollegor i Skandinavien samt viktiga IT-funktioner i ASSA ABLOY.

Som person är du en god teamarbetare och värdesätter samarbete. Vi ser att du är flexibel när det gäller arbetsform och arbetsuppgifter. 
Det är meriterande om du har kunskap om ServiceNow, ITIL Foundation, SCCM och Terminal Server Remote Desktop. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-01-10, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Kajsa Björkman, Rekryteringskonsult Randstad, kajsa.bjorkman@randstad.se

Om företaget
Every day we help billions of people from all around the world feel safe, secure and experience a more open world. It’s our 49,000 people in 70 different countries who make this happen, we are proud to be a dynamic and inclusive organization.
We are looking for candidates from a diverse range of backgrounds. Do you want make an impact and be part of an inspiring team? As a part of our people development strategy, we encourage both internal and external applicants! Apply today!
Experience a safer and more open world

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2020
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


19 maj 2024