Technical Support Engineer

Technical Support Engineer

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
- Brinner för att leverera förstklassig support
- Intresserad av teknisk problemlösning
- Tycker om att automatisera och effektivisera


Saknar du fart, fläkt och förändring på jobbet? Bra! Det behöver du inte oroa dig för hos oss.

På SBAB vill alla framåt och vi motiveras av att ständigt förbättra för våra kunder. Även om tempot ibland är snabbt så kompromissar vi aldrig på att vara en hållbar arbetsplats där medarbetarnas utveckling står i fokus. Det hänger också ihop. Tempo, medarbetarfokus och utveckling. När du tar initiativ, vågar utmana, prova nytt och utveckla vår verksamhet - kommer du också att utvecklas. Det händer att våra medarbetare växer ur sin roll och kliver in i en annan. På så sätt blir din drivkraft utvecklingsmöjligheter både för dig och för oss. Låter det bra? Välkommen!

Att jobba som Support Engineer
Vårt supportteam växer och vi letar nu efter en ny kollega. Idag är vi 22 specialister inom applikation, infrastruktur, nätverk och support. Arbetstempot är högt och vi har många roliga utmaningar att lösa tillsammans. Vi drivs av ständig förbättring och att leverera både tillgängliga och säkra system och förstklassig support. Vår omfattande tekniska plattform har många viktiga applikationer och system som stöttar upp bankens tekniska behov.

Din roll

Vi söker dig som vill vara med och stötta våra kollegor i deras tekniska miljöer. De flesta använder Windows, men en del har Mac. Till den här rollen ser vi gärna att du besitter kunskap främst inom Jamf/Mac, det vill säga underhållsarbete, projekt som rör Jamfmiljön, bash scriptning samt felsökning. Vi har även ett behov av att du kan agera Mac-support åt våra användare.

I rollen som Support Engineer kommer dina arbetsuppgifter bland andra att vara:

- teknisk problemlösning
- nyinstallation av datorer
- hjälp med kringutrustning
- kontohantering för olika system, viss hantering sköts manuellt direkt i AD
- att bidra till en fortsatt automatisering, proaktivitet och ständig förenkling
- ärendehantering och dokumentation i Jira och Confluence
- Jamf/Mac


Ditt stora engagemang och din ständiga strävan mot att förbättra vår arbetsplats-IT kommer såklart att leda till ännu högre medarbetarnöjdhet. I förlängningen kommer vi tillsammans också kunna stärka vårt kunderbjudande. I framtiden är du kanske vår systemspecialist för Jira eller Confluence.

Din bakgrund

Som Support Engineer hos oss tror vi att du har ett stort engagemang för att förbättra arbetsplatsens IT. Du har lätt för att lära dig ny teknik och nya applikationer och känner dig trygg med att själv prioritera ärenden och arbetsuppgifter.

Du är van att jobba med såväl Windows 10 som Office och Exchange. Dessutom har du erfarenhet av att jobba med system integrerade med AD och ADFS-kopplingar.

Det är meriterande om du har jobbat med Microsoft SCCM, Jamf samt support i en medelstor organisation.

För att trivas hos oss tycker du om att jobba i en värderingsdriven företagskultur med tydliga mål och ramar och stor frihet under ansvar. Du gillar att lösa problem och strävar efter ständig förbättring.

Placeringsort för denna roll är Solna, Stockholm, och rollen kräver att du talar svenska.

Har du check på allt?
- Hjälpsam
- Ansvarstagande
- Lagspelare
- Inkluderande
- Initiativtagare


Annars då?
Gillar du oss, och tror att du kan bidra, är vårt tips att inte vänta för länge med att skicka in CV eller LinkedIn-profil. Har du andra idéer på hur du kan visa vem du är? Spännande! Hur du än ansöker så ser vi fram emot att lära känna dig mer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Wennergren
+46 8 41025282
Alexander Gustafsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SBAB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2022
  • Ansök senast: 10 september 2022

Besöksadress

Stora Torget
None

Postadress

Humlegårdsgatan 20, 5 tr
Stockholm, 10391

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024