Technical Support Specialist Emobility till OKQ8 Scandinavia

Technical Support Specialist Emobility till OKQ8 Scandinavia

Arbetsbeskrivning

Hela samhället ställer om mot en fossilfri framtid. Vi vill leda utvecklingen i branschen genom att driva förändring och arbetar aktivt för att minska vårt eget klimatavtryck, såväl som att hjälpa våra kunder att göra bättre och mer hållbara val utifrån sina förutsättningar. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Välkommen att följa med på vår resa!

OKQ8 vill leda framtidens mobilitet och satsar därför stort på såväl e-mobility som laddning utmed väg. Vi vill ligga i framkant av utvecklingen och genom vår storsatsning på snabbladdning kommer vi inom några år ha snabbladdare på 500 stationer i Sverige och Danmark. Detta är en viktig del av vårt totala erbjudande till våra kunder där även laddning hemma och på arbetet är viktiga delar. Vårt totalerbjudande ska förenkla omställningen till e-mobilitet för våra kunder och där kommer den tekniska supporten inom e-mobility spela en viktig roll. Vi tror på en snabb utveckling där du får chansen att vara med och stötta våra företagskunder med mer avancerad teknisk support kopplat till laddboxar och de digitala systemen som styr och övervakar dessa laddare. Du kommer vara del i ett supportteam och arbeta med både kunder och interna intressenter för att säkerställa att OKQ8 behåller sin ledande position även på framtidens mobilitetsmarknad. Du arbetar med en spännande totallösning som kombinerar digitala lösningar och hårdvara och kan samtidigt dra nytta av befintliga tjänster och erbjudanden inte minst mot vårt stora antal företagskunder.

Du bistår med stöd för att öka försäljningen av laddboxar, -tjänster, -kort och -installationer. Vidare ansvarar du för att säkerställa drift och support av våra tjänster kopplat till laddning hos våra företagskunder, och hur den kopplas till vårt publika nätverk. Du har också ett ansvar för att lösa mer brådskande tekniska problem för våra B2B-kunder.

Dina arbetsuppgifter är bland annat att:

- Säkerställa driften av vår emobility-tjänst mot företagskunder
- Hantera löpande teknisk administration av laddboxar och back-end system, samt felsökning och felrättning
- Vara i dialog (email och telefon) med både kunder och installatörer vid behov
- Arbeta tätt med produktchef, andra produktspecialister och säljkoordinatorer för att optimera onboarding och drift av vår emobility plattform
- Följa upp mätetal i processen och identifiera förbättringar
- Bidra med att utveckla processer för att öka automatisering och skalbarhet
- Bidra med att följa upp kvalitet i installationsprocessen för att minimera tekniska problem
- Bidra med att identifiera aktiviteter som ytterligare kan öka värdet av våra tjänster
- Bidra med att kravställa och samarbeta med IT för att förbättra interna processer och digitala tjänster

Vi söker

Vi söker dig som vill ha chansen att vara med om lyfta den tekniska supporten av vår e-mobility-lösning till nästa nivå, hos en av branschens absolut starkaste aktörer. Du får chansen att vara med och påverka vår hur vi arbetar fram den framtida lösningen med sikte på att vara störst på vår marknad. Vi söker dig som har erfarenhet av liknande tjänst och som brinner för teknik och processutveckling, antingen från energibranschen och/eller liknande verksamhet. Erfarenhet av arbete med E-mobility och laddningsprodukter för elbilar är starkt meriterande. Du har ett starkt driv, är mål- och resultatinriktad och trivs med att ta egna initiativ. Egenskaper som vi ser som viktiga för rollen är vara serviceinriktad, strukturerad och ha goda kommunikationsfärdigheter i både tal och skrift, samt ha goda kunskaper i engelska och grundläggande förståelse av danska. Som person bör du vara självgående och ha ett intresse för omställningen från fossil till förnybart.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Mattias Ångström via mattias.angstrom@okq8.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.

Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och en förutsättning för att vi ska nå framgång som företag. Därför arbetar vi fokuserat med fyra områden för att såväl attrahera som behålla medarbetare.

- Modiga ledare - Vårt mål är en kultur där ledare vågar fatta beslut, delegerar ansvar och har tillit till sina kollegor.
- Flexibelt arbetsliv - Vi är flexibla i både tanke, handling och rörelse. Vår inställning är att vi kan arbeta var som helst och förflyttar oss när det finns behov.
- Familj och fritid - En sund balans mellan arbete och fritid tror vi är avgörande för såväl välmående och ett effektivare arbetsliv. Vi vill möjliggöra ett liv där familj och en aktiv fritid kan kombineras med arbete och karriär.
- Utveckling och talang - Utveckling på alla nivåer är en del av vår företagsstrategi. I vår värld är det en fördel att våga utmana sig själv att prova något man inte kan. Det är så vi hittar nya talanger internt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OKQ8
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2023
  • Ansök senast: 10 mars 2023

Postadress

Allén 76
VÄSTERVIK, 59361

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024