Tekniker Brand & Säkerhet

Arbetsbeskrivning

Siemens är ett globalt företag som arbetar med innovativa lösningar för intelligent infrastruktur, hållbar energiteknik, effektiv produktion samt hälso- och sjukvård genom elektrifiering, automation och digitalisering. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och har cirka 4 500 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Upplands Väsby. Vi söker ständigt efter nya nyfikna medarbetare ? är du vår nästa kollega?

Till Siemens Building Technologies söker vi en tekniker inom brand- och säkerhetssystem.

Till vårt kontor i Umeå söker vi nu en:

Tekniker inom Brand & Säkerhet

Vi erbjuder dig ett spännande, utvecklande och självständigt arbete där du kommer att arbeta för världens ledande leverantör av säkra och energieffektiva lösningar för fastigheter. Du får arbeta med marknadsledande produkter och system med hög kvalité och anpassad teknik. Vi ansvarar för att du får en grundlig introduktion av företaget, våra system och kunder.

Vilka är mina arbetsuppgifter?

Som tekniker ansvarar du för att utföra service av brand- och säkerhetssystem hos våra kunder. Detta innebär både planerat servicearbete och akutservice samt förbättringsåtgärder och modifieringar på våra kunders anläggningar. Du kommer även att arbeta med driftsättning av nya anläggningar.

I ditt ansvar ligger även att upprätta dokumentation av system och att genomföra handhavandeutbildning för kunder där våra anläggningar finns.

Du har ett stort ansvar för att vårda och hantera kundrelationer och agerar även som säljare själv vid de tillfällen kundens behov kräver det. Som tekniker hos oss levererar du initiativ, idéer och nya tekniska lösningar till kunden, som är ditt självklara fokus.

Din placeringsort är Umeå, med arbetsområde Västerbotten. Arbete på annan ort kan förekomma.

Vad krävs av mig?

Din tekniska bakgrund har du format genom utbildning inom el/teleteknik samt minst några års erfarenhet av tekniskt arbete, gärna med erfarenhet av brandlarm och säkerhetsprodukter, även om du kan ha andra erfarenheter som är likvärdigt meriterande.

Vi ser gärna att du har goda datakunskaper, grundläggande kunskaper i konfigurering och/eller har arbetat med nätverk.

Ditt tekniska intresse och praktiska handlag är lika viktigt för oss som din vilja och inställning att sätta kunden i första hand. Din vilja att träffa kunderna och att skapa goda relationer är avgörande för att du ska lyckas i rollen, likväl som förståelse och intresse för affärer.

Som person är du ansvarstagande och gillar att lösa problem med hjälp av din initiativförmåga och goda samarbetsförmåga. Då det är ett självständigt jobb ställs det även krav på god planeringsförmåga och ordningssinne.

Körkort är ett krav i tjänsten. Likaså att du kan kommunicera på både svenska och engelska.

Hur ansöker jag?

Du är välkommen med din ansökan via 4Success senast den 31 juli 2015, ref.nr 199514. För vidare information om tjänsten och/eller rekryteringsprocessen, vänliga kontakta rekryteringsansvarig Sara Bergstrand, HR, 0725-27 55 57.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Magnus Andersson
08-578 412 55
Facklig Representant

Försäljningschef Magnus Larsson
070-871 88 52
Rekryterare Erik Dahlberg
08-728 13 52
Chef Sven Weslien
070- 728 19 58
Rekryterare Erik Dahlberg
070-728 13 52
Facklig Kontakt

Chef Hans Engberg
031-7768668
Chef Jan Hintze
070-7281248
Chef Mikael Holmberg
044-780 31 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Siemens AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 2 juli 2015

Besöksadress

Johanneslundsv 12-14
None

Postadress

None
UPPLANDS VÄSBY, 19487

Liknande jobb


6 mars 2024

Projektledare brandlarm Säkerhet Elajo Linköping

Projektledare brandlarm Säkerhet Elajo Linköping

6 mars 2024

29 februari 2024

27 februari 2024