Tekniker sökes till mix av 1st & 2nd-line support!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av IT-support och vill utvecklas? Just nu söker vi supporttekniker åt kund med en av Sveriges främsta IT-avdelningar!

Om tjänsten
Har du ett brinnande intresse för IT och trivs i en serviceroll? I rollen som supportagent hos vår kund kommer du att hantera både simpla 1st-line ärenden och mer avancerade 2nd-line ärenden. Du får ansvar för att hantera incidenter och utföra beställningar. Detta gör du genom telefon, chatt och fjärrstyrning.

Du måste ha tidigare arbetserfarenhet av 1st-line IT-support och känna dig manad att anta en mer utmanande roll! Arbetsuppgifterna består främst av hantering av 1st och 2nd-line incidenter och utförande av beställningar. Detta utförs i dagsläget på distans men kan komma att ändras i framtiden. Arbetstiderna varierar mellan 8-17 samt 7-16. Supportteamet på kommunen består idag av sju medarbetare som ger support till kundens alla anställda.

Vi ser helst att du har erfarenhet av 1st line support och är redo för att gå vidare till mer avancerade arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna är breda och består främst av:

- Hantera IT-felanmälningar och beställningar i ärendehanteringssystem
- Hantera incidenter via telefonsamtal
- Hantera driftstörningar
- Felsökning och hantering i Active Directory (Även en del Azure Active Directory, kan du AD klarar du nog av AAD galant!)
- Office 365
- Dokumentation




Här är du inte nedlåst i din felsökning eller tvungen att följa en guide för varje ärende. Du har full frihet till att lösa ärenden på ditt sätt. 1st & 2nd-line ärenden får du hantera med möjlighet till ännu mer avancerade ärenden om intresset finns.

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult hos Liminity AB och arbetar för vår kund. Som konsult för Liminity AB erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt och klättra inom IT. Vi erbjuder bland annat alla certifikat och utbildningar du vill ta för att växa som IT-konsult - och belönar med generösa bonusar!

Om Liminity AB
Vi på Liminity AB har hög fokus på leverans och personlig utveckling! Det är därför viktigt att du är bekväm i rollen som supporttekniker och vill utvecklas. Det är ett gigantiskt plus om du är redo certifiera dig inom olika områden och har ett professionellt kundbemötande.

Liminity är ett företag som drivs utav motiverade medarbetare med fokus på att alla ska känna sig inblandade och som en viktig del av företaget. Vi ser oss själva som mer än bara arbetskollegor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Liminity AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2021
  • Ansök senast: 17 april 2022

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010