Teknikmagasinet söker HR-Generalist

Arbetsbeskrivning

HR- Generalist till Teknikmagasinet 


Teknikmagasinet är ett av Sveriges främsta butikskoncept inom tekniska livsstilsprodukter och funtech med ca 80 butiker i Norge och Sverige samt webbhandel. Vi är stolta över vår historik och vårt varumärke men behöver utvecklas för att stärka vår position och fortsätta vara våra kunders självklara val i framtiden, det är det arbetet vi fokuserar på hos oss just nu.

På Teknikmagasinet befinner vi oss på en förändringsresa och behöver tänka nytt och utmana oss själva då vår marknad förändrats en hel del den senaste tiden. Efter utmanande tider ser vi en stor potential framåt och ser fram emot att utveckla oss själva och bolaget vidare. Vi hoppas att du vill vara med på resan!

Om Teamet
Vår HR avdelning är en viktig del i vår verksamhet och har en nära dialog med chefer och medarbetare i våra butiker, vårt lager och på huvudkontoret.Teamet består av fem personer, en HR-chef, en HR Generalist, en HR Assistent och två Löneadministratörer. Nu söker vi en härlig teamkollega för ett föräldravikariat för vår HR Generalist Caroline som kommer att gå på föräldraledighet till hösten. Hos oss går mycket tid åt till HR-administration och vi vill nu effektivisera vårt arbetssätt för att frigöra tid till andra HR-frågor som bidrar till ett större värde i organisationen. Nu hoppas vi att du är likasinnad och vill bidra med förändring och förbättringar hos oss!

Om rollen
Som HR-Generalist hos oss kommer du att arbeta med både operativa och mer strategiska frågor mot både Norge och Sverige. Hos oss får du arbeta brett med HR-frågor som berör både våra butiker, lager och vårt huvudkontor, dvs frågor inom flera olika kollektivavtalsområden. Några av dina fokusområden kommer att vara schemaläggningsfrågor samt att driva vårt arbetsmiljöarbete framåt och hantera arbetsrättsliga frågor och förhandlingar för både Sverige och Norge. Ett annat område är att utveckla och förbättra våra HR-processer och här ser vi gärna att du spelar en nyckelroll samt kan bidra till att bygga utbildningsmaterial och skapa e-learnings för både våra chefer och medarbetare.

Vi söker dig som
- Har några års erfarenhet i en bred HR-Generalist roll med fokus arbetsrätt och även arbetsmiljöfrågor och du är van vid kollektivavtal (främst Detaljhandeln/Handels)
- Har en examen i PA-programmet eller motsvarande utbildning
- Du har självständigt drivit fackliga förhandlingar och känner dig trygg med den fackliga dialogen och är bevandrad även inom norsk arbetsrätt
- Du har erfarenhet av schemafrågor och har arbetat i schemaläggningssystem tidigare, meriterande med erfarenhet i Quinyx
- Är van att arbeta i olika typer av system HR/Personal- system, schemaläggningssystem samt klassikern Officepaketet
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift samt har förståelse för norska i tal och skrift
- Har du tidigare byggt e-learning utbildningar och/eller arbetat med kommunikation via Intranät är det meriterande.
- Vi ser det som ett plus om du har ett intresse för system då vi arbetar i flera system och vill maximera nyttan av dessa mer än vi gör idag

Vem är du som person?
Vi hoppas starkt på att du genuint trivs i en rådgivande roll med många kontaktvägar och där du känner en glädje över att hjälpa och stötta andra genom din kunskap, både inom teamet och organisationen i stort. Du är strukturerad och trivs i en snabb miljö där det händer mycket och du backar inte för utmaningar längs vägen. Vidare har du en stark vilja att driva utveckling och initiera nya arbetssätt så vi kan utveckla oss vidare. Då du kommer att ha daglig kontakt med både chefer och övriga medarbetare behöver du kunna bidra med positiv energi, vara serviceinriktad och förtroendeingivande. Du vidare en person som trivs i samarbete med andra, bygga relationer och du bidrar till en bra stämning i teamet och på kontoret.Tills sist, vi har en bit kvar på vår digitala resa och här vill vi att du hjälper oss framåt.

Anställningsform och placering?
Rollen är ett föräldravikariat på heltid under ca 12 månader med start under september månad för överlämning/upplärning. Rollen innebär arbete på kontoret i Sundbyberg/Stockholm ca 3-4 dagar per vecka med möjlighet att arbeta hemifrån övrig tid.

Vi hoppas att du vill bli vår nästa teamkollega? Varmt välkommen med din ansökan! 

Sista ansökningsdagär 15/7 och vi arbetar löpande med selektering och intervjuer. Var därför snabb in med din ansökan då rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor om rollen besvaras via maria.eliasson@teknikmagasinet.com.OBS, notera att ansökningar enbart tas emot via vårt rekryteringssystem och inte via mejl pga GDPR.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Teknikmagasinet SWE AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 juni 2021
  • Ansök senast: 15 juli 2021

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023