Teknisk administrativ samordnare till omsorgsförvaltningen

Teknisk administrativ samordnare till omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Kalmar växer och vi är nu över 70 000 invånare.
Kalmar har en fantastisk kulturhistorisk miljö som ger staden charm och karaktär men Kalmar är också en modern universitetsstad med visioner. Här finns framtidstro, bra kommunal service och stadspuls parallellt med en livskraftig landsbygd.

Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 200 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 6 000 anställda.

Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Kalmar kommun värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till det.

Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre. Välkommen att söka jobb hos oss!

Omsorgsförvaltningen ansvarar för omsorg av och insatser till äldre människor. En av Sveriges viktigaste samhällsfunktioner. Hos oss arbetar undersköterskor, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, sjukgymnaster och enhetschefer på våra äldreboenden och inom hemtjänsten.

Grundläggande för vårt viktiga och givande arbete är att varje människa är unik, varje möte är unikt och vi når framgång genom samverkan och delaktighet. Vi erbjuder dig ett arbete med varierande arbetsuppgifter. Du får möjligheter att utvecklas och bidra till samhällsnyttiga insatser.



ARBETSUPPGIFTER
Som teknik administrativ samordnare befinner du dig i navet av omsorgs- och socialförvaltningens ca 250 bilar. Detta innebär att du kommer arbeta med administrering av fordon såsom kartläggning av nyttjandegrad och följa utveckling kring samnyttjande. Även samordning kring andra tekniska system och administration kan förekomma.

Du kommer ha många kontaktytor inom kommunen och med externa aktörer. Det kan gälla såväl kontakt med inköp/upphandling för att bevaka att fordonsflottan uppfyller verksamheternas behov och krav men också kommunikation kring reparation och skadeärenden. Rollen innebär att du ska vara tillgänglig för och kunna besvara frågor från medarbetare i organisationen . Detta är en viktig del för att minska antalet skadeärenden där kommunens fordon är involverade.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som minst godkänd gymnasieutbildning och du skall ha kunskap och erfarenhet av fordonsteknik. Kunskap av att arbeta i digitala körjournalsystem och i Excel är viktigt för att lyckas i tjänsten. B-körkort är ett krav.
Vi söker dig som har ett gott bemötande, tar ett stort ansvar, pedagogiskförmåga och kan arbeta på ett strukturerat sätt. Du har förmåga att leda dig själv och andra.



ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.

Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Sammanfattning

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023