OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är skicklig på att hålla struktur och ordning och gillar att ha koll! Du kommer att arbeta hos vår kund som är i en bransch inom industri-, energi- och samhällsbyggnad, både i Sverige och utomlands.
Ansvarsområden
Som teknisk administratör kommer du att arbeta självständigt och själv ansvara för att driva dig framåt i ditt arbete. Du kommer att ingå i Servicedesk teamet och få stöttning av din Service Manager. Det här är ett roligt arbete för den som gillar att ha tempo och ha många olika kontakter med t.ex. användarna, leverantörer och även den interna IT avdelningen.
Exempel på arbetsuppgifter;
- Du kommer hantera alla våra telefonabonnemang (beställa nytt, hantera förändring, avsluta abonemang)
- Delvis hantera/beställa AD konton
- Hantera beställningar av hårdvara
- Leasing av datorer (återtag/skriva ut fraktsedlar )
- Hantera felaktig faktura
- Arbeta proaktivt med beställningar
- Komma med förslag till förbättringar
För att lyckas i rollen behöver du gilla att ha kontroll på läget och ha förmåga att skapa struktur och ordning i ditt arbete på ett självständigt sätt. Det kan bli snabba förändringar och du behöver därför kunna prioritera om och vara flexibel. Förmodligen har du arbetat som administratör i 1-2 år och har ett allmänt IT och teknikintresse. Det här kan vara en chans för dig som är junior och vill utvecklas och ta steget närmare mot IT och Teknik, IT support roller.
Kvalifikationer
Krav:
1-2 års erfarenhet av liknande administrativ roll
Allmänt intresse av IT och Teknik
Gymnasieutbildning.
Meriterande:
Hanterat/beställt AD konton
Hantera beställningar av hårdvara
Personliga egenskaper:
Serviceinriktad och självgående samt utåtriktad och lätt för att kommunicera.
Språk:
Du talar och skriver obehindrat på Svenska och Engelska
Ansökan
Vi tar emot ansökningar löpande. Tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden går ut, så vänta inte med din ansökan.
Om du har frågor om tjänsten kontakta mari.larsson@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044