Teknisk innesäljare/Paket- och Posthantering

Teknisk innesäljare/Paket- och Posthantering

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Brinner du för försäljning och att jobba med kundrelationer? Är du engagerad, resultatorienterad och duktig på teknik? Beskriver andra dig som positiv, energirik och noggrann? Vi söker dig som är en resultatorienterad, självgående och erfaren innesäljare till en kundorienterad verksamhet som genom hög kunskap om kundens behov och förväntningar levererar produkter och tjänster av absolut kvalitet.

KmK instrument erbjuder ett stimulerande arbete med stora personliga utvecklingsmöjligheter i ett teknikintensivt företag och team. Hos KmK får du, utöver fördelaktiga villkor, också möjligheten att arbeta i nära samarbete med kompetenta kollegor i en modern arbetsmiljö.

Ansvarsområden
Som teknisk innesäljare kommer du att arbeta med avancerade precisionsmätinstrument, sensorer, elektronik och programvaror. Eftersom du kommer att arbeta mycket brett är detta den perfekta tjänsten för dig som älskar kundservice, ordning & reda, noggrannhet och kvalitet. Du bör även ha ett genuint intresse för teknik.

Din uppgift är att, baserat på kundernas behov, erbjuda mättekniska lösningar. Kunderna återfinns främst inom process-, tillverknings- och verkstadsindustrin. Du representerar företaget genom att bygga ett långsiktigt samarbete med kunder, återförsäljare och leverantörer. 

Utöver detta kommer du även att ansvara för processen kring inkommande och utgående paket och gods. Du kommer huvudsakligen att arbeta med:
Ta emot och ankomstkontrollera inkommande paket.
Samordna varor från olika leverantörer för logistikprojekt, just-in-time.
Ordna och registrera lagervaror i ekonomisystemet.
Emballera packa och boka transporter av utgående gods.
Ha eventuell kontakt med chaufförer, kunder och leverantörer.


Arbetstider
Placering: Västerås
Arbetstid: Dagtid 
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, där vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Kvalifikationer
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper för denna tjänst. Vi förutsätter att du är självständig, har driv och ett starkt engagemang. Du arbetar på ett affärsmässigt och ärligt sätt mot både kunder, kollegor och leverantörer. Rollen innebär kontakt med kunder, kollegor och internationella leverantörer. 

Som person är du mycket noggrann, gillar att lösa problem och är orädd för att ta initiativ. Du har stor social kompetens då du kommer att arbeta tätt i team samt ha mycket kundkontakt och kommunikation med människor, vilket innebär att du behöver vara flexibel för andras önskemål och behov. Du lägger därför stor vikt vid att ditt arbete ska komma andra till nytta och du löser problem på ett kreativt och relevant sätt. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete. Du älskar att serva kunder och är en positiv och glad personlighet som bara ser möjligheter.

För att lyckas i denna tjänst behöver du:
3-4 års dokumenterad erfarenhet från säljarbete. 
Tekniskt gymnasium eller motsvarande.
God förståelse om instrumentering och programvaror.
Van vid ERP- och CRM-system.
Excel, Word och andra IT-hjälpmedel.
Svenska och Engelska obehindrat i tal och skrift. Tyska är meriterande.
Bekväm med att ringa kundsamtal.
B-körkort.


Ansökan
Sista ansökningsdag 2021-12-19. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: I det här uppdraget samarbetar KMV med Randstad där rekryteringskonsult Malin Pettersson, malin.pettersson@randstad.se ansvarar för rekryteringsprocessen och gärna svarar på dina frågor.

Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Företaget grundades år 1994 och är ett agentur- och kunskapsföretag inom mätning, provning och kontroll, med fokus på specialistkompetens inom områdena mätteknik, materialprovning och oförstörande provning. Produkterna omfattar avancerade precisionsmätinstrument, sensorer, elektronik och programvaror. Läs mer om oss på hemsidan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2021
  • Ansök senast: 19 december 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


10 maj 2024

Jobba Som Innesäljare

Jobba Som Innesäljare

10 maj 2024

10 maj 2024

Jobba Som Innesäljare

Jobba Som Innesäljare

10 maj 2024