Teknisk kundansvarig till 2c8

Teknisk kundansvarig till 2c8

Arbetsbeskrivning

Rollens huvudsakliga ansvar och mål:
Ärendehantering via mail och telefon
Installera och konfigurera kunders programinstallationer
Felsöka i olika kundmiljöer
Felsöka databaser
Intern IT och drift



Är du vår nya kollega?
Det har blivit dags för oss på 2c8 att utöka vårt supportteam med en till stjärna! Vi växer, får fler kunder och behovet av fler medarbetare ökar. I dagsläget är vi 3 medarbetare som arbetar med support/kundrelationer med fokus på teknik, alla med varierande bakgrund. På 2c8 har vi en mycket god relation med våra kunder och en stor bidragande faktor är vår omtyckta support. Vi letar nu efter någon med ett stort tekniskt kunnande och känsla för service som ser fram emot att stödja våra kunder med allt från deras IT-infrastruktur till användning av våra applikationer.
I takt med att vi växer har också behovet av att strukturera upp och supportera vår egen interna IT ökat. Som en del i tjänsten ingår det därför att stötta kollegor med hård- och mjukvarufrågor.
Vi på 2c8 utvecklar ett verksamhetsmodelleringsverktyg som våra kunder främst använder för att modellera sina verksamhetsprocesser och skapa ledningssystem. Våra användare är ofta verksamhetsutvecklare, kvalitetschefer, processägare och liknande. De använder våra verktyg för att skapa material som gör att medarbetarna i deras organisationer bättre förstår sin verksamhet och möjliggör att utveckla och förbättra verksamheten. Vi har drygt hälften av alla Sveriges kommuner som kunder, många myndigheter och landsting samt företag inom de flesta branscher.
Vi strävar mot att vara det självklara valet för att visualisera, analysera och utveckla verksamheter!
I övrigt är vi ett härligt gäng som gärna åker på konferensresor, har julfester och umgås över en spontan AW. Vi erbjuder generöst friskvårdsbidrag, 6 veckors semester och generös tjänstepension.
Vem är du?
Vi söker dig som är en engagerad medarbetare och lagspelare som har utbildning och/eller erfarenhet som är relevant för tjänsten. Du har en naturlig känsla för service och trivs med att arbeta i nära kontakt med kunder. Du kan uttrycka dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift. Du tycker att problemlösning är både motiverande och roligt. Hos oss erbjuds du en roll med stor variation i det dagliga arbetet så det krävs att du är både självgående och har ett eget driv. Det är viktigt att du är strukturerad och duktig på att prioritera arbetsuppgifter. Du får gärna ha några års bakgrund i en teknisk roll som t.ex. IT-tekniker, systemansvarig, drifttekniker eller IT-support.
Kvalifikationer och utbildning
Gärna en akademisk utbildning i grunden, med fördel inom informatik data/IT.
Ska kunna kommunicera bra på engelska i tal och skrift.
Bra om du har kunskap inom:
Databaser My SQL och MS SQL
HTTPS och SSL-Certifikat
Webbservrar (IIS / Apache)
FTP/FTPS/SFTP
Terminalservrar (t.ex. Citrix)
Sharepoint



Meriterande även:
Java
Javascript
Linux
OSX



Vi går igenom ansökningarna fortlöpande. Start efter överenskommelse.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2c8 Karlstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Postadress

Gustaf Anders gata 7B
Karlstad, 65340

Liknande jobb


3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

9 maj 2024

Helpdesktekniker till Mölndals stad

Helpdesktekniker till Mölndals stad

8 maj 2024