OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Teknisk kundsupport - systemprodukter
Placering: Landskrona
Tjänsten ingår i den tekniska avdelningen och huvuduppgiften är teknisk support för våra
systemprodukter (EXO.).
Vi stöttar våra kunder om de behöver hjälp att driftsätta eller felsöka produkter de köpt av oss.Vi ger
även råd och tips för val av produkt och/eller systemlösning.Våra kunder finns såväl i Sverige som
utomlands och vi riktar oss i första hand till proffesionella användare som integratörer och distributörer.
I tjänsten ingår viss intern utbildningsverksamhet samt att ibland delta i produktkurser för kunder.
Teknisk support
.Att instruera (mestadels per telefon eller mail) om produkts användning, skötsel och underhåll
.Att ge anvisning om felsökning och reparation
.Att följa upp frågeställningar från kund och göra uppkopplingar och felsökningar
.Ge förslag till förbättringar i manualer för att göra dem tydligare om det behövs
.Ibland besöka kunder för att utreda eventuella produktproblem
Internutbildning
.Kunna hålla genomgångar och kortare produktkurser för främst säljpersonal
Säljstöd och kundutbildning
.Besvara tekniska frågor från egna säljpersonalen och kunna bistå med förslag till tekniska
lösningar
.Ibland delta i produktutbildningar för kunder
Teknisk kontroll av nya produkter
.Kunna medverka i produktutvecklingen genom att testa nya produkter och kontrollera tekniska
manualer
Personliga egenskaper
.Tekniskt utbildad på högskola eller annat eftergymnasialt program.
Styr/automation eller data inriktning.
.Erfarenhet av styr och reglersystem inom fastighetsautomation.
.God förmåga att snabbt kunna sätta sig in i komplexa tekniska system
.Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.Tyska, franska eller annat språk är en merit.
.Har lätt att kommunicera i tal och skrift och är utåtriktad.
Kontaktperson: Lennart Spiik, teknisk chef .
Vi ber dig märka ämnesraden med sökt tjänst.
Vid vårt kontor i Landskrona finns säljorganisation, ekonomi, teknik samt vår samlade
utvecklingsavdelning i helägda dotterbolaget ReginExomatic.
Den tekniska avdelningen arbetar bl a med teknisk support och utbildningsverksamhet i
kurscentret Regin Academy som finns vid Landskrona kontoret.
Läs mer på www.regin.se .