Teknisk kundsupport till DEFA

Teknisk kundsupport till DEFA

Arbetsbeskrivning

Få chansen att arbeta på ett företag i framkant inom miljövänliga laddningslösningar för elbilar. I en roll inom kundsupport kommer du att arbeta med att supportera både privatpersoner och företag med frågor inom laddstationer och tillhörande molnlösningar. DEFAs produkter sparar tid, minskar energiförbrukningen och underlättar vardagen. Du får jobba med ny teknik och vara med på företagets tillväxtresa inom en framtidsbransch.

OM TJÄNSTEN
I rollen kommer du tillsammans med dina kollegor arbeta med orderhantering och First line-support av både laddstationer och molntjänster. Du kommer arbeta i kontorsmiljö där du ger kunderna hjälp över telefon och mail. I rollen arbetar du nära både ett säljteam och de som arbetar med teknisk support. På kontoret finns en verkstad där du kan testa produkterna och lära dig mer om hur de fungerar.

Du erbjuds


* Arbeta med ny teknik inom en framtidsbransch
* Kompententa och hjälpsamma kollegor
* En utvecklande roll på ett växande företag


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Rollen innebär en kundnära roll med fokus på service och teknik. Du kommer ha kontakt med företagets kunder och stötta upp med både teknisk support och i säljprocessen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Ge support till kunder över telefon och mail kring både teknisk support och orderhantering

• Ge support vid installation av laddstationer samt molntjänster.

• Stötta i säljprocessen genom att säkerställa och samla in information från kunder och fastigheter som underlättar installationer

• Följa upp tekniska problem, förbättringsförslag samt önskemål från kunder och ta vidare dem internt i produktutvecklingssyfte.

• Följa upp projekt tillsammans med kunder även efter installation.

• Skapa en fullständig bild inför installation och molntjänster för att skapa en effektiv installationsprocess.

För att trivas i rollen ser vi att du har ett stort tekniskt intresse och alltid ser till kundens bästa. Genom att vara kreativ och agera problemlösande lämnar du alltid kunden nöjd över både bemötande och lösningen.

VI SÖKER DIG SOM
• Avslutad utbildning inom elektronik, datateknik eller liknande.

• Arbetslivserfarenhet från en liknande roll kan även väga upp om du saknar utbildning. Det är då viktigt att du arbetat både med teknisk support och installation inom mjukvara, hårdvara och el.

• Är flytande inom svenska och engelska då båda språken används i rollen.

Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av både teknisk support och arbetat med el och installationer.

Som person är du:

• Självgående.

• Noggrann.

• Problemlösande.

Övrig information


* Start: Augusti
* Omfattning: Visstid, 6 månader med ambition till förlängning
* Placering: Kista, Stockholm.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Utöver CV vill vi gärna att du i din ansökan bifogar en tydlig motivering för tjänsten.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om DEFA på deras hemsida

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 juni 2020
  • Ansök senast: 19 juli 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

Servicetekniker

Servicetekniker

2 april 2024

7 mars 2024