Teknisk kundsupport

Arbetsbeskrivning

Studentlitteratur AB är Sveriges ledande förlag för kvalificerad kurs- och facklitteratur. Företagets samlade utgivning omfattar över 3 500 titlar författade av 4 000 forskare och lärare. Företaget är verksamt inom läromedel för grundskola och gymnasium, kurslitteratur för universitet och högskola samt kvalificerad facklitteratur för yrkesverksamma. Produkter som integrerar tryckta och digitala medier utgör en växande del av utgivningen.

Företaget, som är familjeägt, omsatte 2012 267 mkr och har 125 anställda. Verksamheten finns i Lund.


Vi söker en teknisk kundsupport (vikariat)

Vi letar efter en teknisk kundsupport som ser och kan förmedla möjligheterna för ett modernt lärande när Patrik är pappaledig.

Studentlitteratur är ett innovativt företag som ligger i framkant i utvecklingen av digitala läromedel och genomfört en rad strategiska satsningar på det digitala området. Vill du vara en viktig del i detta arbete?

Som teknisk kundsupport på Studentlitteratur kommer du att jobba i en miljö som kombinerar spännande idéer och nytänkande med en mångårig erfarenhet av IT-arbete. Vi söker nu dig som vill bli en viktig kugge i vår fortsatta strävan mot innovation och förnyelse.

Din huvudsakliga arbetsuppgift är att arbeta med vår tekniska kundsupport med användarorienterade frågor ? allt från hur användaren skapar ett konto på vår webb, till att aktivera digitaliserat material samt assistera kunder med att köpa litteratur i vår webbutik. Du kommer att få en oerhört viktig roll och fokus ligger på att ge våra kunder bästa möjliga service via telefon och e-post.

Eftersom det förekommer vissa säsongstoppar kommer arbetsbelastningen stundtals att bli hög.

Arbetet innebär ett internt lagarbete tillsammans andra avdelningar ? detta ställer givetvis höga krav på din samarbetsförmåga. Tjänsten omfattar även arbete med våra stödsystem.

Kvalifikationer för tjänsten:
Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande
Erfarenhet av support och helpdesk
Teknisk kompetens (Windows, Mac, nätverk, databaser, webbläsare)
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Gärna erfarenhet av skolans användning av digitala lärresurser

Personliga egenskaper:
Serviceinriktad och har lätt för att kommunicera och förstå kundens behov
Hög social kompetens samt förmåga att kommunicera teknik till icke-tekniker på ett begripligt sätt
Van att arbeta självständigt och ta ansvar
Vilja och förmåga att snabbt lära dig nya saker
Uthållig och noggrann
God samarbetsförmåga

Befattningen är ett vikariat från 1 feb till 31 juli 2014 med placering vid vårt kontor i Lund och kan tillträdas snarast möjligt.

Vill du veta mer?
Hör av dig till Per Stewart, IT-chef tel. 046- 31 22 08

Fackliga företrädare:
Malin Kågerman-Hansén tel. 046-31 21 78 för Unionen
Louise Bjar tel. 046-31 22 24 för SACO


Vill du ansöka?
Din ansökan med CV vill vi ha senast den 10 december 2013. Skicka till Birgitta Nilsson, personalchef.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Kågerman Hansén
046-31 21 78
HR-chef Maria Oberlies
0765-382255

Sammanfattning

Besöksadress

ÅKERGRÄNDEN 1
LUND

Postadress

BOX 141
LUND, 22100

Liknande jobb


17 maj 2024

SSAB - Onsite IT Support Specialist

SSAB - Onsite IT Support Specialist

16 maj 2024