Teknisk kundsuppport

Teknisk kundsuppport

Arbetsbeskrivning

Nu ska Dormer Pramet utöka med  ytterligare en Teknisk kundsupport, som kommer agera förstärkning till teamet under hösten 2023. Har du erfarenhet av teknisk support, är service minded och vill bli en del av ett härligt team? Läs då mer!

Om tjänsten
Som Teknisk kundsupport kommer du att via telefon, chatt och mail ha kontakt med Dormer Pramets kunder i Sverige, Norge, Danmark och Island. Det kan handla om bland annat orderläggning, produktrådgivning, prisupplysning, leveransbevakning osv. Du kommer också agera support för våra utesäljare. Även administration kring webbshoppen ingår i rollen. Dormer Pramet sitter i nya, moderna lokaler på kontorshotellet Ready4work i Flygstaden. Du får ett flertal trevliga kollegor och ingår i ett supportteam på tre personer.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat:

• Orderhandläggning via telefon
• Teknisk support, produktrådgivning
• Pris-, lager – och rabattupplysningar till kund
• Returer och krediteringar
• Webbshop administration
• Säljsupport till egna utesäljare
• Leveransbevakning

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete i en supporterande funktion. Du är tekniskt intresserad och trivs med mycket kundkontakt. Du har god kunskap i Office 365 och generellt god vana av att arbeta i affärssystem. Som person känner du igen dig som ansvarstagande, samarbetsvillig och du trivs med att arbeta i team. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Vi söker dig som har:

• Erfarenhet av att arbeta med support via telefon och mail
• Teknisk fallenhet/erfarenhet och tekniskt intresse
• Kunskap i Office 365
• God samarbetsförmåga samt är service minded och utåtriktad

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Dormer Pramet
Dormer Pramet är en global tillverkare och leverantör av verktyg till metallskärningsindustrin med kontor i 20 länder världen över. Under deras långa historia har de byggt upp ett rykte att erbjuda produkter av högsta kvalitet och kunddrivna tjänster. Dormer Pramet brinner för att dela sina kunskaper och erfarenheter för att skapa långvariga relationer - inte bara med branschpartners utan också för sina anställda.

Om anställningen
Tjänsten som Teknisk Kundsupport är ett konsultuppdrag med tillsättning 21 augusti 2023. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget löper fram till 31/12-2023. För rätt person finns det möjligheter till förlängning på Adecco eller eventuellt direkt hos kund. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort mm. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lisa Åberg på 0736 84 76 63.

Välkommen med din ansökan!

 

Sökord
teknisk kundsupport, ordermotagggare, administratör, innesäljare, Dormer Pramet, Adecco, Halmstad

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2023
  • Ansök senast: 4 juni 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Sales assistant

Sales assistant

29 april 2024

19 mars 2024

Projektkoordinator med intresse för sälj

Projektkoordinator med intresse för sälj

26 april 2024

25 april 2024