Teknisk produktsupport till bolag inom flygindustrin!

Teknisk produktsupport till bolag inom flygindustrin!

Arbetsbeskrivning

OM TJÄNSTEN:

Friday söker för kunds räkning en teknisk produktsupport till företagets team som sitter i helt nya lokaler i Gamlestan. Du kommer att bli en del av support-teamet, men vara självgående med tanke på att denna roll har en större teknisk tyngd till skillnad från övriga kollegor. Fokuset i ditt dagliga arbete kommer i allra största del vara 1st/2nd-line support där du hanterar kundgränssnittet när problem dyker upp och lyssnar, felsöker samt åtgärdar problem genom exempelvis konfigurationer. Vidare kommer du att ta hjälp av företagets övriga filialer och avdelningar i syfte att lösa större problem när dessa dyker upp.

För att lyckas i rollen behöver du har flytande engelska i tal och skrift, där du är bekväm i att prata med kunder och erbjuda service i världsklass. Du har ett stort intresse för användarupplevelsen och är nytänkande när det kommer till att angripa problem på olika sätt för att hitta en lösning. Vidare behöver du ha ett starkt tekniskt intresse och viljan att arbeta med tekniskt komplex och konfigurerbar mjukvara. En bakgrund inom någon form av programmering är ett stort plus då du kommer att samarbeta och kommunicera med företagets utvecklare i syfte att lösa problem.

VI SÖKER DIG SOM:

-Har kunskap i Jira, gärna som poweruser/admin

-Har förståelse för och har arbetat med webbapplikationer och API's

-Kommunicerar flytande på engelska i tal och skrift 

-Det är starkt meriterande om du har kunskaper i Java och/eller .Net

Du är en person som vågar att tänka utanför boxen och ta egna initiativ. Kulturen såväl som arbetssättet präglas av mångfald och samarbete, vilket ställer krav på att du kan fungera i grupp med olika typer av personligheter.

OM KUNDFÖRETAGET:

Vår kund arbetar inom flera områden inom flygindustrin där bokning av flyg samt schemaläggning är dem två primära affärsområdena. Företaget har varit verksamt sedan starten av 2000-talet och ligger i framkant i sin bransch tack vare sitt fokus på IT och mobila lösningar.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Friday, men där möjlighet till förlängning och anställning hos kunden är möjligt förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet.

STARTDATUM:

17 Augusti.

ÖVRIG INFO:

·      Omfattning: Heltid, dagtid

·      Placering: Göteborg

·      Kontaktperson: Dino Segetalo

·      Lön: fast månadslön, marknadsmässig

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FeelingFriday AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 augusti 2020
  • Ansök senast: 12 augusti 2020

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024