Teknisk projektledare inom mötesteknik - sökes till Connect

Arbetsbeskrivning

Connect är en av Sveriges största leverantörer inom avancerade mötesrum/AV videokonferens där vi nu behöver förstärka vår organisation med en teknisk projektledare för att möta efterfrågan på marknaden.

Vi strävar efter att förenkla våra kunders digitala vardag genom att kombinera personlig service med teknik och kunnande i framkant och på så sätt skapa ett långsiktigt värde för våra kunder.

I din roll som projektledare

I rollen som projektledare på Connect kommer du att tillhöra en projektgrupp med några av våra största kunder. Rollen innebär ett helhetsansvar över leveransprocesser, där du kommer att få driva hela eller delar av projekt. Du ansvarar även för planering, ekonomi, genomförandet och uppföljning av dina projekt. Du kommer att göra riskbedömningar, förhålla dig till tidsplaner, planera logistik och resurser för att säkerställa att leveransen håller utlovad kvalitet, tidplan och ekonomiska ramar. Det är viktigt att din grundinställning är att se möjligheterna och inser att vi alltid gör vad som krävs ute hos våra kunder. Dina dagliga arbetsuppgifter kommer bland annat vara:

- Äga, leda och driva projekt från start till slut inom mötesteknik

- Samarbeta med kunder, säljare, tekniker och externa leverantörer för att nå projektets mål

- Löpande rapportera till berörda personer

- Vara proaktiv för att öka bolagets lönsamhet

- Kontinuerligt utveckla och effektivisera processer

Både Connect och våra kunder är under stor tillväxt, därav kan både avinstallationer samt nybyggda projekt förekomma. Du kommer därmed även behöva delta i byggmöten, vara på plats löpande under projekt och ha kontakt med övriga entreprenader för att stämma av arbetets utförande på plats. Våra kunder finns över hela Sverige vilket innebär att resor sker i tjänst. Dina blivande kollegor är ett ambitiöst gäng med stor passion för arbetet och ser fram emot att utvecklas tillsammans med dig.

Din bakgrund och profil

Arbetet kräver att du är drivande och kan arbeta självständigt och strukturerat. Att vara positiv, kommunikativ och ha en hög servicekänsla ser vi som en förutsättning. Vidare är du bekväm med att fatta beslut och har förmågan att kunna omprioritera ditt arbete och agera flexibelt.

För att lyckas i denna roll tror vi dessutom att du:

- Tidigare erfarenhet ifrån en liknande roll inom mötesteknik eller IT

- Har erfarenhet av att arbeta i projektform med ansvarsfördelning och tydliga deadlines

- Besitter ett stort intresse för tekniska lösningar

- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt då detta används i det dagliga arbetet

- Trivs med att leda och organisera

- B-körkort.

Det är meriterande om du:

- Är expert på AV installationer

- Har kunskap om AV:nät och hur det fungerar tekniskt

- Meriterande om man har kompetens/certifieringar inom Crestron och/eller QSC



Placeringsort

Connect finns på 13 kontor runt om i Sverige. I den här tjänsten ser vi gärna att du utgår från vårt kontor i Göteborg men det går även att utgå från något av våra övriga kontor i Sverige.

Varför Connect?

Vi erbjuder en nyckelposition i en väletablerad verksamhet med drivna och engagerade medarbetare samt god potential för ytterligare tillväxt. På Connect kommer du vil en del av en stark och välorganiserad företagskultur där laget går före jaget. Genom Connect kommer du att få ta del av:

- Glada och drivna kollegor

- En dynamisk miljö med starkt säljdriv

- En arbetsplats med stort fokus på trivsel, sammanhållning och ha kul på jobbet!

- Konkurrensmässiga löner och villkor, tjänstepension och friskvårdsbidrag.

- Ett bolag som är anslutna till kollektivavtal

- Ett börsnoterat bolag i stark tillväxt



Om InfraCom Group AB

InfraCom Group AB (publ) är en ledande aktör inom IT-infrastruktur. Sedan 1999 erbjuder InfraCom Group tjänster inom mobil- och fasttelefoni, molnväxel, internet via fiber, server hosting och webbplattformar. Företaget har ca 20 000 kunder företrädesvis inom SME-segmentet samt offentlig förvaltning.

Under året har Connect blivit en del av InfraCom-koncernen. Förvärvet bidrar med ännu fler egenproducerade och kostnadseffektiva lösningar. Tillsammans med InfraCom:s produktion av IT drift och smarta telefonilösningar och Connects sälj- och konsultorganisation kan vi skräddarsy lösningar som passar våra kunders behov och önskemål. Vi kommer att fortsätta att fokusera på att leverera högkvalitativa och pålitliga tjänster samtidigt som vi investerar i innovation och teknik för att hålla oss i framkant av branschens utveckling. Summeringen av vårt erbjudande skulle kunna beskrivas som tjänster och produkter inom; IT, Print & Digitalisering, Möteslösningar och Telefoni, producerat i InfraCom och framburet till marknaden av Connect.

- Grundat 1997

- 20 000 kunder

- Omsättning ca 800 miljoner

- 320 medarbetare

- 20 kontor, från Malmö i söder till Östersund i norr samt representationskontor i Norge och Finland

- Huvudkontor i Göteborg

- Certifierade enligt ISO9001, ISO14001 och ISO27001



Varmt välkommen med din ansökan!

Har du frågor kring rollen eller din ansökan kan du kontakta vår Affärsområdeschef inom Mötesteknik, Michael Larsson (michael.larsson@connect.se). Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Bogren
+46 31-333 54 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Connect
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2023
  • Ansök senast: 31 oktober 2023

Besöksadress

Kungsgatan 48 A
None

Postadress

Kungsgatan 48 A
Göteborg, 41115

Liknande jobb


29 september 2023

Change manager IT-avdelningen, Stockholm

Change manager IT-avdelningen, Stockholm

28 september 2023

27 september 2023

27 september 2023