Teknisk säljare till NTM Sverige AB

Teknisk säljare till NTM Sverige AB

Arbetsbeskrivning

Teknisk säljare till NTM Sverige AB

Har du ett genuint tekniskt intresse, stor teknisk förståelse och brinner för kombinationen av teknisk försäljning och kundfokuserade lösningar? Vill du arbeta i ett framgångsrikt företag med korta beslutsvägar och som ger dig stor frihet under ansvar.

NTM Sverige är en av de största aktörerna på den svenska marknaden gällande påbyggnationer, skåp/släpvagnar, samt renhållningsfordon. Vi söker nu en utåtriktad och självgående teknisk säljare till vår norra region.

Din vardag
Som teknisk säljare hos oss kommer du ha ett självständigt arbete där du arbetar nära marknaden och kunden med ett av marknadens starkaste varumärken inom transportbranschen. Du ansvarar för hela försäljningskedjan, från nykundsbearbetning till utveckling och underhåll av våra befintliga kunder, från förfrågan till såld produkt. Du genomför behovsanalyser, presenterar lösningar, gör avtalsförhandlingar och avslut. Varje dag kommer du ges möjlighet att skapa affärer där du bygger långsiktiga relationer med nyckelpersoner hos våra kunder.

I din roll kommer du ha ett nära samarbete med dina kollegor inom försäljning men också med teknisk support och konstruktion för att kunna erbjuda kunden de bästa lösningarna. Ditt upptagningsområde är region norr som sträcker sig från Stockholmsregionen mot Dalarna och norrut. Du har eget budget- och resultatansvar för din region och kommer rapportera till försäljningschefen.

Tjänsten är en heltidstjänst med en del fast lön och en del provisionsbaserad lön. De första tiden har du en garantiprovision. I tjänsten ingår tjänstebil. Inledningsvis kommer du få en grundlig introduktion där du lär dig om företaget, produkterna och tjänsterna.

Vem är du?
Vi ser att du har några års dokumenterad erfarenhet av teknisk försäljning inom B2B och en relevant utbildningsbakgrund och/eller erfarenhet. Du behöver ett genuint tekniskt intresse men också en grundläggande teknisk förståelse och kunskap. Vi förutsätter att du är en god användare av Office-paketet samt har god erfarenhet från CRM-system. Du hanterar svenska flytande både i tal och skrift. B-körkort är ett krav. Det är också ett plus om du har C- eller CE-körkort men det är inget krav.

Som person är du affärsdriven, har god förhandlingsvana och trivs som bäst i mötet med kunden. Du har lätt för att samarbeta, har en god social och kommunikativ förmåga och det faller dig naturligt att bygga förtroende och långsiktiga relationer med såväl kunder som kollegor. Du gillar att jobba självständigt och har inga problem att driva dina egna arbetsdagar, du trivs med och kan hantera ett stort eget ansvar.

Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Sigma Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Petra Sivefäldt på e-post petra.sivefaldt@sigma.se eller telefon 0730-42 83 82.

Du är varmt välkommen med din ansökan på www.sigmarecruit.se/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt dock senast 21 februari.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigma Recruit AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2021
  • Ansök senast: 21 februari 2021

Liknande jobb


Teknisk innesäljare - vattenblästring, Österhaninge

Teknisk innesäljare - vattenblästring, Österhaninge

22 april 2024

26 april 2024