TEKNISK SÄLJARE - VÄSTKUSTEN

TEKNISK SÄLJARE - VÄSTKUSTEN

Arbetsbeskrivning

Hos Sandvik Mining and Rock Solutions har vi ett omfattande utbud av toppmoderna maskiner och utrustningar för gruv- och entreprenadverksamhet, både ovan och under jord. Produkterna är utformade för att öka och förbättra våra kunders produktivitet och driftsresultat. Nu söker vi en teknisk säljare som vill vara med på en unik och spännande resa med högt fokus på affärer och utveckling. Hos oss ingår du i en global kontext och representerar en storspelare inom en innovativ och framåtsträvande bransch.

Har du motivationen som krävs för att hänga med när vi accelererar mot nya mål? Då kan det vara dig vi söker!

Din utmaning
I den här rollen ansvarar du för försäljning, support och uppföljning av våra affärer inom entreprenadbranschen, vid uppbyggnaden av vår nya filial på västkusten. Du hanterar försäljning av marknadsledande ovanjordsborriggar tillsammans med andra produkter och tjänster till små och medelstora kunder. Positionen är en nyckelroll i ett litet men kompetent team och dina insatser riktar sig mot att skapa goda relationer till våra befintliga och presumtiva kunder där det finns stor potential att växa ytterligare. Som vår ambassadör svarar du för komplexa kundförfrågningar på ett kommunikativt och trovärdigt sätt, du är drivande och får stor frihet i att utveckla rollen i den riktning du bedömer bäst.

Du utgår från Göteborg som är placeringsort för tjänsten och arbetar längs hela västkusten samt i södra Sverige. En viss del av arbetet kan bedrivas på distans men du behöver finnas på plats inom regionen.

Med ett övergripande ansvar för dina affärer arbetar du proaktivt mot kund i syfte att bibehålla och utveckla framgångsrika relationer – och du är inte främmande för att själv ta kontakt med nya kunder och skapa fler affärsmöjligheter. Att etablera årliga, kvartals-, månads- eller veckoförsäljningsplaner samt att prioritera och schemalägga egna aktiviteter är en viktig del av din arbetsvardag, dessutom är du en viktig länk i arbetet med att samla in och förmedla relevant affärsinformation till våra produkt- och försäljningshanteringsteam. Inom organisationen finns mycket kunskap och erfarenhet att ta del av och vi samarbetar i teamet för att stötta och möjliggöra våra säljmål, däremot innebär det dagliga jobbet mycket självständigt arbete och du driver dina projekt i egen takt – helt enkelt en perfekt arena för rätt person med höga ambitioner och viljan att utvecklas.

Din profil
Vi söker dig som har en ingenjörsbakgrund och minst fem års dokumenterad erfarenhet av försäljning från ett medelstort eller större bolag. Det är meriterande om du kommer från en liknande roll eller har arbetat i en bransch med avancerade industriprodukter. Försäljning ligger dig varmt om hjärtat och du ser bara fördelar i utmaningen med att kliva in rollen i ett tidigt skede av vår expansionsresa.

Vi värderar dina personliga egenskaper högt och ser att du har ett starkt självledarskap vilket innebär att du driver dig själv till att skapa fina resultat. Du trivs med eget ansvar och har förmågan att arbeta metodiskt och strukturerat. För att lyckas i rollen har du ett genuint teknikintresse och tillsammans med din säljerfarenhet och entreprenörsanda arbetar du resultatinriktat och utmanar dig själv att ge dig in på nya okända områden när det behövs. Vi driver utvecklingen ihop som team och arbetar tvärprofessionellt mellan våra kompetenta divisioner. Du bidrar till teamet med engagemang, kvalitet och resultat och du utmanar oss att tänka utanför boxen.

I tjänsten krävs B-körkort och vi erbjuder tjänstebil. Goda kunskaper i Engelska och Svenska är ett krav då vi verkar i en global kontext med många internationella kontakter.

Om oss
På Sandvik är vi är övertygade om att mångfald och inkludering skapar grunden för en framgångsrik verksamhet och vi erbjuder dig stora utvecklingsmöjligheter i en global industrikoncern. Utöver detta har du också förmånliga anställningsvillkor som bland annat inkluderar tjänstepension, friskvård, gruppförsäkring, förstärkt föräldrapenning, utbildningsprogram och kompetensutveckling.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-08-15.
Läs mer om Sandvik Group och ansök via home.sandvik/karriar, jobb-id: R0028625.
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Ulf Johansson, rekryterande chef, +46 26 26 25 03

Fackliga kontaktpersoner:
Karolina Kangas, Unionen, 026-26 23 97
Stefan Norell, Unionen, 070-6161683
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services, 020-26 14 44.

Ansvarig rekryterare
Andreas Dahlén


Vi har tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.

Sandvik är en högteknologisk och global industrikoncern som erbjuder produkter och tjänster som förbättrar kundernas produktivitet, lönsamhet och hållbarhet. Vi har världsledande positioner inom utvalda områden – verktyg och verktygssystem för skärande metallbearbetning; maskiner och verktyg, tjänster och tekniska lösningar för gruvindustrin och bergavverkning inom anläggningsindustrin; produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell värmning. Koncernen hade 2019 omkring 40 000 anställda och en försäljning på cirka 100 miljarder SEK i över 160 länder i kvarvarande verksamheter.

Sammanfattning

Postadress

Göteborg
Gunnilse, 42457

Liknande jobb


18 maj 2024

Key Account Manager│Södra Sverige

Key Account Manager│Södra Sverige

17 maj 2024