Teknisk samordnare

Teknisk samordnare

Arbetsbeskrivning

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 54 000 studenter, mer än 7 500 anställda och en omsättning på cirka 8 miljarder kronor.




Universitetsbiblioteket är en integrerad del av Uppsala universitet.

Vår uppgift är att ansvara för den vetenskapliga informationsförsörjningen inom universitetet samt att stödja forskning och utbildning. Vi är ca.180 anställda och finns på 10 platser i Uppsala, på Carolina Rediviva och campusområdena samt vid Almedalsbiblioteket på Campus Gotland i Visby.

Avdelningen för biblioteksstöd ansvarar för att ge stöd till chefer och medarbetare i frågor som rör ekonomi, HR, säkerhet och verksamhetsuppföljning. I avdelningen ingår intendenturen för huset Carolina Rediviva samt ett övergripande ansvar för samtliga bibliotekslokaler. Avdelningen arbetar behovsstyrt med fokus på samordning för att på bästa sätt stödja bibliotekets avdelningar i deras uppdrag. Biblioteksstöd har idag 15 medarbetare varav fyra på intendenturen. Läs mer om oss på http://www.ub.uu.se/.

Arbetsuppgifter
Som teknisk samordnare bistår du intendenten i det övergripande uppdraget och ingår i bibliotekets säkerhetsorganisation. Du ansvarar för att den dagliga driften fungerar och arbetsleder gruppen för den tekniska servicen, som du själv är en del av. I rollen ingår att förbättra gemensamma arbetssätt, hitta goda lösningar och rutiner som underlättar och skapar tydlighet samt säkerställer att regelverken följs. Till hösten får avdelningen ett utökat uppdrag i frågor som rör lokaler, och du får möjlighet att bidra i det utvecklingsarbetet.

Arbetsuppgifterna rör lokaler och utrustning exempelvis hantering av ärenden och felanmälningar från verksamheten, tillsyn av allmänna ytor och mötesrum, skötsel av förrådsutrymmen, flytthjälp, cirkulation av böcker, gods- och posthantering, lagerhållning och distribution av trycksaker, planering av reparation och underhåll av inredning och utrustning i lokalerna, hantering av larm och passageärenden m.m.

Carolina Rediviva är en äldre byggnad och som statlig verksamhet ställer det särskilda krav på hur byggnaden förvaltas. Intendenturen har även ett ansvar i samband med officiella besök och evenemang på Carolina Rediviva, som du förbereder och i vissa fall även närvarar vid. Samverkan med övriga intendenturområden, olika avdelningar inom universitetsförvaltningen, samt löpande kontakter med fastighetsägare, entreprenörer, leverantörer och andra externa servicegivare, är likaså en del av uppdraget.

Arbetet är rörlig och tunga lyft förekommer. Viss obekväm arbetstid förekommer (beredskap och jour). Du behöver vara beredd på att rycka in när det uppstår oförutsedda händelser och i övriga uppgifter som verksamheten har behov av. 

Kvalifikationskrav

- Gymnasieexamen.
- Några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter som innefattar service och där du haft kontakt med användare eller kunder.
- Erfarenhet av och kunskap om arbetsmiljö och fysisk säkerhet inkl. angränsande lagar och andra regelverk.
- God teknisk kunskap och erfarenhet av att hantera modern AV/VK-teknik.
- Goda kunskaper i engelska och svenska, i tal och skrift.
- B-körkort.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du har mycket god servicekänsla och en kommunikativ förmåga, som utgår från användarnas och verksamhetens behov. Du har mycket gott omdöme och förmåga att motivera andra. Du är kan fatta beslut i pressade situationer och har förmåga att självständigt ta initiativ inom givna ramar.

Önskvärt/meriterande i övrigt

- Erfarenhet av arbete med systemlösningar, så som ärendehanteringssystem, passagesystem, besökssystem eller bokningssystem.
- Erfarenhet av att leda andra och av utvecklingsarbete, som exempelvis arbetsledare eller projektledare.
- Erfarenhet av att ha jobbat med fastighetsförvaltning- och/eller skötsel av äldre byggnader och lokaler.
- Kunskap om och erfarenhet av inköp och upphandling i statlig verksamhet.
- Kunskap om och erfarenhet av ekonomi och administrativt arbete.

Ansökan: Ansökan ska innehålla CV och personligt brev med beskrivning av hur du uppfyller kraven i annonsen. Examensbevis, betyg och andra intyg som du önskar åberopa bör också bifogas.

Lön: Individuell lönesättning.

Tillträde: Snarast enligt överenskommelse.

Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning kan tillämpas.

Anställningens omfattning: 100 %.

Upplysningar om anställningen lämnas av: Avdelningschef Nina Svensson, nina.svensson@ub.uu.se, 018-471 3903

Välkommen med din ansökan senast den 19 september 2022, UFV-PA 2022/2414.

Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Sammanfattning

Liknande jobb


Sommarjobb fastighetskötsel

Sommarjobb fastighetskötsel

14 maj 2024

Vaktmästare/Verksamhetsstöd

Vaktmästare/Verksamhetsstöd

3 maj 2024

Vaktmästare, vikariat

24 april 2024