Teknisk servicekoordinator till Ecoguard

Teknisk servicekoordinator till Ecoguard

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort tekniskt intresse i kombination med en vilja att ge bästa möjliga service? Se då hit! Nu finns möjlighet att ta dig an rollen som servicekoordinator i en spännande framtidsbransch som bidrar till energieffektivisering av fastigheter. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
EcoGuard erbjuder tjänster till fastighetsägare för att mäta, visualisera och åtgärda fastigheter i syfte att minska energianvändning. Företaget är störst i Sverige inom området och har 700 000 IoT-sensorer och mätare uppkopplade i byggnader landet över. Som en del av detta ingår service och support till organisationens kunder. Nu finns möjlighet att bidra i rollen som servicekoordinator där du ansvarar för hela kedjan av support, från inkommit ärende till avslut. Tjänsten ställer krav på stor organisationsförmåga, servicekänsla och samarbete. Förutom det är det hos Ecoguard viktigt att ha kul på jobbet! Här finns en stark teamkänsla i kombination med stort fokus på kundvård.

För att trivas och bli framgångsrik i rollen är det viktigt att du är skicklig administrativt och har ett grundläggande tekniskt intesse. Datorn och telefonen är dina främsta arbetsverktyg och tjänsten kräver att du tar ett stort eget ansvar för ditt dagliga arbete. Du ska trivas med att självständigt driva varje enskilt ärende till mål och noggrannt dokumentera ditt arbete. Du kommer arbeta nära både supportavdelningen och projektledare.

Du erbjuds
- Möjlighet att bidra till organisationens syfte och arbetet med energieffektivisering
- En plats på ett företag med öppen företagskultur och erfarna kollegor
- En dedikerad konsultchef och karriärpartner från Academic Work

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Självständig driva inkomna serviceärenden. Detta innebär löpande kundkontakt, hantera utbytesprodukter både praktiskt och administrativt, debitering av utfört arbete samt registrering av ärenden i ärendehanteringssystem
* Upprätta och underhålla kontakter med underentreprenörer samt vid behov teckna avtal med dem
* Hantera reklamationer och garantier
* Lägga produktorder och hantera mindre beställningar som ligger utanför de ordinarie projekten
* Ansvara för årsfakturering och löpande fakturering av alla EcoGuards tjänster i serviceavtalet
* Registrering i databaser och av EcoGuard tillhandahållna system.
* Administrera och skicka ut serviceavtal


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av arbete med kundservice och support
- Har god administrativ förmåga
- Har ett stort tekniskt intresse
- Har god datorvana
- Kan kommunicera flytande på svenska och engelska i tal och skrift då detta är språk som används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av tekniska roller
- Kunskaper inom IT eller nätverk

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Serviceinriktad

Övrigt

Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag där du anställs av Academic Work och gör ditt arbete hos Ecoguard. Uppdraget är långsiktigt och på sikt finns goda förutsättningar till överrekrytering.
- Start: Enligt överenskommelse, med hänsyn till uppsägningstid
- Omfattning: Heltid
- Placering: Örebro
- Lön: Fast månadslön

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om Ecoguard HÄR.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 september 2023
  • Ansök senast: 5 oktober 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Intresseanmälan IT och teknik

Intresseanmälan IT och teknik

24 maj 2024