Teknisk specialist fastighetsautomation

Teknisk specialist fastighetsautomation

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som vill ta chansen att bidra med din kompetens, erfarenhet och nytänkande i rollen som specialist inom området fastighetsautomation. Den här tjänsten är perfekt för dig som vill vara med på resan att implementera framtidens fastighetsteknik i våra fastigheter i syfte att kunna optimera dem mer effektivt än vad dagens teknik möjliggör. Tillsammans skapar vi lokaler där sjukvården kan jobba för att göra våra invånare friska. Det är vårt sätt att bidra till samhällsnytta. Låter det som ett spännande jobb? Det är det! Skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Du som söker har ett strukturerad och självgående arbetssätt samt gillar att utveckla fastighetsteknik som stödjer robusthet och en långsiktigt hållbar förvaltning.
Vad innebär rollen?
Tjänsten som specialist fastighetsautomation innebär att du kommer stötta organisationen i drift-, förvaltnings-, utvecklings- och projektfrågor inom området fastighetsautomation.
Enheten Teknik inom Förvaltningsavdelning Akutsjukhus där tjänsten är placerad består av 16 specialiserade kollegor inom olika teknikområden. Vi arbetar tillsammans med andra funktioner inom förvaltningsavdelningen samt med projektavdelningen för att säkerställa robusta och långsiktigt hållbara fastigheter.
Som specialist fastighetsautomation så arbetar du t ex med projektavdelningen och ditt övergripande ansvar är då att kravställa genom framtagande/upprätthållande av styrdokument, granska handlingar, följa upp och stödja projektledare som sakkunnig inom området fastighetsautomation.
Inom förvaltningsavdelningen arbetar du tätt ihop med våra teknikförvaltare och driftcontrollers för att säkerställa att systemen för fastighetsautomation fungerar över tid. Ett annat ansvarsområde är utveckling av SCADA-systemen med hjälp av t ex AI / IoT- teknik som i dag är allt vanligare i denna typ av fastighetssystem.
Samverkan med andra fastighetsägare och regioner nationellt i syfte att utveckla branschen ingår också i tjänsten.
Rollen har flera kontaktytor genom samverkan med driftentreprenörer samt samordningen av ramavtal med systemintegratörer som sköter våra SCADA system i vardagen.

Exempel på arbetsuppgifter:
Framtagande/upprätthållande/utveckling av styrande dokument för fastighetsautomation.
Stöd till Driftcontroller i drifttekniska frågor.
Stöd till Fastighetsförvaltare och Teknikförvaltare för tekniskt strategi och långsiktigt hållbart systemtänk.
Delaktig i förstudier och granskning av program och projekteringar avseende installationer för fastighetsautomation.
Stöd till Teknikförvaltare för att säkerställa leverans från projekt av system för fastighetsautomation ur ett långsiktigt hållbart perspektiv
Ansvarar för kravställning för upphandling av systemintegratörer samt teknikstöd SCADA.
Uppföljning av entreprenadbesiktningsmän.
I vissa fall även kunna utföra mindre besiktningsuppdrag själv.
Utveckling av system för fastighetsautomation för att ta till vara dagens och framtidens teknik. T ex AI och IoT.
Vem söker vi?
Du ska ha minst teknisk gymnasieutbildning inom området elteknik och relevant yrkeserfarenhet, helst både som entreprenör och konsult inom området. Du kan formulera dig korrekt i tal och skrift, har kunskaper i Officepaketet (Outlook, Word, Excel och Powerpoint) och har grundläggande kunskaper i övrig fastighetsteknik. Det är också en önskan att du har erfarenhet om hur AI/IoT-teknik kan nyttjas för att optimera fastigheter.
I rollen behöver du kunna arbeta självständigt och kunna planera ditt arbete på ett strukturerat sätt. Som specialist är det viktigt att du har god kommunikativ förmåga, t.ex. att förklara komplexa tekniska SCADA-system och anpassa det för olika målgrupper. Du motiveras av ett varierat arbete, att ha en klar strategi, ligga i framkant med högt innovationstänk och utföra leveranser av högsta kvalitet, liksom att du bidrar med egna idéer och tankar om förbättring och förändring för fastigheternas och verksamhetens bästa.
Vårt medarbetarlöfte
Hos Locum får du jobba med de mest komplexa fastigheter som finns, du får en kontinuerlig utveckling av kompetens och arbetssätt, samtidigt som du arbetar tillsammans med kollegor med hög kompetens i en kultur som präglas av tydliga ledord och ordning och reda. Vårt samarbete kollegor emellan präglas av öppenhet och hjälpsamhet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Locum AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2020
  • Ansök senast: 15 november 2020

Liknande jobb


9 november 2020