OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu för kunds räkning två personer som Teknisk Support till avdelningen Teknik & Service för konsultuppdrag som kommer att löpa mellan ca 3 till 6 månader med start i juni. Företaget ifråga är en internationell aktör i livsmedelsbranchen och tjänsten är placerade i centrala Stockholm.
Om rollen:
Som Teknisk Support hjälper du företagets kunder, över hela sverige och som använder sig utav företagets tekniska utrustningar, att ta emot samtal på felanmälningar genom rätt prioriteringar. Det innebär bland annat att ta emot ärenden, öppna ticket i företagets ärendesystem samt övervaka att ärendet fortskrider enligt plan. Du ska inspirera och delta med eget engagemang. Vidare innebär tjänsten att verka för att vår kund och att Teknik & Service når uppsatta mål och KPIer samt att ständigt arbeta för Perfect Serve.
Ytterligare arbetsuppgifter:
- leverera enligt Teknisk Supports uppsatta KPIer
- svara i telefon och ta emot felanmälan från kund, säljare och tekniker.
- sträva efter att i högsta möjliga mån lösa kundernas anläggningsproblem direkt över telefon så att de kan fortsätta med sin verksamhet
- koordinera akutarbeten mellan interna och externa tekniker
- hjälpa tekniker att i efterhand registrera uppgifter i stödsystem
- säkerställa att processer och rutiner efterföljs
- ta fram statistik till säljfunktionen på kundnära uppgifter om service och akutärenden
Kvalifikationer:
- lämplig bakgrund för tjänsten är treårigt tekniskt gymnasium eller liknande
- 3-5 års erfarenhet av kundtjänst, helpdesk eller motsvarande teknisk supportverksamhet.
- god kunskap av Officepaketet
- behärskar svenska och engelska i tal och skrift
- meriterande om du har ett visst tekniskt intresse
Som person:
Bör du vara en serviceinriktad person som gillar utmaningar och är lösningsorienterad. Du har förmågan att uttrycka dig tydligt i telefon och prioritera och agera efter situationen. Du ska vara beslutsam, vara en god lyssnare samt ha förmåga att arbeta under tidspress med olika personligheter. Med ett positivt sinnelag trivs du med att hjälpa kunden. Dina kontakter kommer att bestå av företagets kunder, externa underhållsleverantörer, Innesälj, Kund & Sälj, Teknik & Service, Fältsälj och KAM.
Du rapporterar till Technical Service Manager.
I det här uppdraget samarbetar Företaget med Academic Search International. Du ansöker till tjänsten genom att klicka på länken nedan där du fyller i dina uppgifter och bifogar personligt brev och CV.
Vi arbetar kontinuerligt med urvalet så skicka din ansökan redan idag, tack. Har du frågor eller är intresserad av att veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Ulrika Lind på tel 08-555 15 734
Länk: http://secure.academicsearch.se/internet/apforms.nsf/Application?openform&taskid=ASID9J2JM2&advertid=ASID9J2KG4
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?
Kontaktpersoner på detta företaget
Andreaz Karlsson
08-555 15 724
Rekryteringskonsult Claudia Sovré
08-555 15 715
073-650 31 31
Researcher Ulrika Lind
08-555 15 700