Teknisk Support!

Teknisk Support!

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Ever since the seventies we’ve been driven by innovation, design and quality. The company’s history actually starts with a foldable coffee pot stand. The idea was simple but it became a big hit. Ever since, innovation is part of our bloodline. Today we focus more on technological innovation, but the spirit is the same.

We are a dedicated team of 40 people present in 8 countries. Our range is however much wider than that as we have a sales, support and distribution network that cover more than 100 countries across the globe and can provide local service.

Through the years, our products have been globally recognized and awarded for their design and innovation which makes us proud as well as to want more. We have been listed as a “Super Company” six years in a row by the Swedish business magazine Veckans Affärer, a list of Sweden’s most successful companies. A great recognition of the hard work done by our wonderful team and the products and service it has resulted in.

Today, we have two different brands, SMS Smart Media Solutions, and Evoko. Both with the passion to create clever solutions that make work life easier and more efficient, but within different areas.

SMS develop, market and sell clever products for wherever you need a communication, presentation or collaboration solution and Evoko creates, market, sell and support clever workplace solutions for the modern office.

Din roll

I din roll som teknisk support kommer du att dagligen arbeta med att ta emot och hantera inkommande tekniska kundärenden med primärt fokus på Evoko’s produkter. Du kommer även att få stötta upp kundmöten på plats med ansvarig säljare angående tekniska frågor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Ta emot och hantera kundärenden

- Stötta upp vid fysiska kundmöten på plats vid tekniska frågor angående installation

Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Omfattning: Heltid

Placering: Nacka, Stockholm

Arbetstider: 08:30-17:00 med möjlighet till flextid.

Detta är en direktrekrytering till vår kund Evoko AB så du kommer att bli anställd direkt hos de med inledande 6 månaders provanställning.

Din profil

Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse, du kan ha gått en gymnasial utbildning inom teknik eller har vidareutbildning inom teknik eller IT på universitet. Det är meriterande om du har arbetat i Helpdesk sedan tidigare men inget krav. Det är viktigt att du är serviceminded som person och brinner för kundkontakt. Ett krav är att du har en god datorvana med dig in i rollen och som person ser vi gärna att du är lyhörd, lösningsorienterad och självdrivande. Ett krav för tjänsten är att du framför dig flytande i det svenska och engelska språket.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 (0) 70 417 92 81 Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2021
  • Ansök senast: 28 maj 2022

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024